How to Insulate and Ventate Knee Wall Attics

Do you have sloped ceiling on your top floor? Újabb otthonában van egy bónusz szoba a garázs felett? Vannak kis 4-6′-es falak a ferde mennyezet alatt egy ajtóval egy tárolóhelyiségbe vezető ajtóval?

Akkor neked, barátom, térdfalaid vannak. A házad lehet 2 emeletes, de lehet 3 emeletes is. Nevezheted Cape Codnak, bungalónak, bónusz szobának, vagy bármelyiknek a számos különböző elnevezés közül.

A közös ezekben az elnevezésekben az, hogy forró volt a nyár, és az a szoba vagy szobák kellemetlenül melegek voltak. De nem baj, mert pár hónap múlva hidegek lesznek. Nyilvánvaló, hogy ez nincs rendben, különben nem olvasná ezt.

Egy Cape Cod ház tulajdonosa voltam Cleveland Heightsban (a fenti képen látható) a karrierem elején, mint lakberendező. Akárcsak te, én is azon gondolkodtam, hogy a fenébe szigeteljem azt a hülyeséget. Elég szerencsés voltam ahhoz, hogy elmenjek az ohiói alacsony jövedelmű Home Weatherization Assistance Program (HWAP) képzésére; rengeteget tanítottak nekem, és a kérdéseimre választ kaptam. Az én módszeremet az ő módszerükből adaptáltam.

Valószínűleg neked is van néhány kérdésed:

a. Hova tegyem a szigetelést, a tetőre vagy a falra?

b. Valaki azt mondta, hogy légtömítsek, ez mit jelent?

c. Egy másik barátom azt mondta, hogy szellőztetnem kell a padlástérben, hogyan csináljam és mit jelent ez?

Ne félj, minden világossá fog válni. Ha mégsem, olvasd el újra… (vicceltem!) A valóságban valószínűleg a hozzászólásokban fogsz heccelni.

Elég a fecsegésből, folytassuk!

Először is, tanuljunk egy kis elméletet a házadról és a térdfalakról.

A térdfalak (legalább) 2 módon szivárogtatják a hőt:

1. A falon keresztül. Ez a legnyilvánvalóbb, különösen, ha nincs bennük szigetelés.

2. A födémgerendán keresztül. A térdfalas helyiség padlója jellemzően a padlással van összekötve. Ez azt jelenti, hogy a hő (különösen a levegő) az alatta lévő padlóról egyenesen a padlásra áramlik.

Tudod mit? Ez eléggé összezavaró. Mit szólnál egy képhez? Az legalább ezer szót ér, nem? Ez az ábra azt mutatja, hogyan nézne ki a házad oldalról, ha lehúznád a falat. Tanulmányozd egy percig, és ismerkedj meg a fogalmakkal. Nézd meg a hőáramokat is. A hő a felső padlásra is felszáll, én a térdfalakra koncentrálok. Ez az ábra télre van beállítva, nyáron pont fordítva működik.

Meglepő, hogy milyen sok padlás így néz ki, egyáltalán nincs szellőzés vagy szigetelés. Másokon meg van valahol pár centi szigetelés. A legfontosabb csomópont pont a térdfalak alatt van a födémgerendában. Ezek a területek voltak felelősek az általunk javított tényleges légszivárgások akár 56%-áért. Igen, ez az egész ház szivárgásának több mint 1/2-e. Ha csak egy dolgot tesz a térdfalas padlástérben, tömítse le ezeket a lyukakat. (A józan ész nyilvánosságra hozatala, az Ön eredményei eltérőek lehetnek. Néhány házban csak kis mértékben javul a légszivárgás, ha ezeket a területeket lezárjuk.)

Most pedig egy megjegyzés a tényleges térdfal szigeteléséhez szükséges anyagokról. Annyi módja van ennek, ahány ember van, aki ezt csinálja. Az egyik legjobb módszer a merev hablemez, tömített illesztésekkel a térdfal szigetelése fölött. Ez a legtöbb régebbi házban, ahol dolgozunk, nem túl egyszerű, mert a nyílások és a padlások túl kicsik ahhoz, hogy a merev hablemez átférjen rajtuk.

Mi a helyben gyártott Solar Guard fényvisszaverő szigetelés perforált változatát részesítjük előnyben, amelyet sugárzási gátként is ismerünk, így nem hozunk létre kettős párazárást. Ez összesen R-17-es R-értéket ad (R-13 üvegszál plusz R-4 a Solar Guard számára.)

Néha a Solar Guardot R-30-as üvegszálas tekercsekre cseréljük, ami összesen R-43-as R-értéket ad. Az R-30 leesik, ha nem tartjuk fent, ráadásul érzékeny a konvekcióra, ezért házfóliával fedjük le, ami légzáró, de nem párazáró.

Bónusz szakasz: Ha te magad próbálod ki, NE használj műanyagot, különben vízproblémákat fogsz okozni. A habszivacslap, ha nem tömítjük le nagyon jól, szintén problémákat okozhat. Egy házburkolat, mint a Tyvek vagy egy perforált (tűhegynyi lyukakkal) sugárzási gát jó burkolat az üvegszálas térdfalakhoz. Ne használja a Home Depotban és a Lowe’s-ban kapható szokásos sugárzási gátakat, ezek nem perforáltak. A legfontosabb, hogy bármilyen anyagot is használ, a vízpárát át kell engednie rajta. (A dupla párazárókkal egy másik bejegyzésben részletesebben foglalkozom.)

Vessünk egy pillantást egy kész térdfal munkájának ábrájára az Energy Smart Home Performance-tól.

Wow, ott van egy csomó új dolog!

Szigetelés & Légtömítés

a. A térdfalakban R-13-as üvegszálas tekercsek (más néven denevérlemezek) vannak, melyeket felragasztott fényvisszaverő szigeteléssel fednek. Én ezt “ónfóliának nevezem szteroidokon”, mert ez az. Ennek az anyagnak a fő célja az üvegszálas battok tömítése. Ha a lécek akár 1/4″ távolságra vannak a faltól, akkor az effektív R-értékük 0, mert a levegő mögöttük áramlik. Az üvegszálak akkor is rosszul teljesítenek, ha a “bolyhos” oldaluk látszik, akár az R-értékük 1/2-ét is elveszítik a konvekció miatt. Nézze meg az Oak Ridge Nemzeti Laboratórium tanulmányát. A sugárzásgátló szintén ad egy kis R-értéket, és a ráeső sugárzó energia 97%-át visszaveri. A padláson nyáron a hő nagy része sugárzó energia, ezért a fényvisszaverő szigetelések szerény véleményem szerint jól illeszkednek ehhez az alkalmazáshoz.

b. A padlógerendák a térdfalak alatt légmentesen lezárva. Vajon ez hogy néz ki? Tessék.

A fehér anyag vinilbevonatú üvegszál, amely a lyuk nagy részét kitölti, körülötte Fireblock habszigeteléssel. Plusz bónusz, ennek a térdfalnak a padlója is beázott, ezért van egy habsor közvetlenül a padlógerenda felett. Ezen a Shaker Heights-i házon közel 50%-kal csökkentettük a légszivárgást a falak szigetelése nélkül.

c. Fúvott szigetelés a térdfalon és a felső padláson. Mi a cellulózt részesítjük előnyben, de néha üvegszálat is használunk. Javaslom az Energiaügyi Minisztérium éghajlati zónára vonatkozó javaslatát: R-49-től R-60-ig. Valójában, mivel a lejtőkön olyan kevés szigetelés fér el, néha megadom az R-70 vagy R-80-as opciót, hogy segítsen ellensúlyozni a lejtőkön elférő maximális R-23-as értéket. (Teljes kitárulkozás, a jelenlegi padlásomon körülbelül R-80 van, így megittam a Kool Aid-et, de ismerek egy fickót, aki olcsón megcsinálja.)

Szellőztetés

Mint mindenben az életben, szükség van egy “be” és egy “ki” ajtóra. Míg a háznak tömörnek kell lennie, a padlásnak lélegeznie kell, hogy a felesleges hő és nedvesség távozhasson a házból. További információkért tekintse meg a szellőztetés oldalunkat.

A térdfalas padlástér szellőztetése kihívást jelent. Egy ideális világban beszívónyílásokként aljzatszellőzőket szerelünk be, szellőzési terelőlapokkal biztosítjuk, hogy a lejtők lélegezni tudjanak, és egy gerincszellőzőn keresztül szívjuk ki a levegőt. A régi iskola tetőszellőzői (amelyek úgy néznek ki, mint téglalapok a tetőn) is elég jól működnek.

Néha azonban nincsenek aljzatok. Ehelyett nyeregtetőszellőzőket szerelünk fel a beszívott szellőzés biztosítására.

Máskor nem tudunk bejutni a legfelső padlásra, vagy nincs is, mert a lejtés egészen a csúcsig tart. Ezekben az esetekben általában a HWAP protokollt követjük, és sűrűn tömörítjük őket szigeteléssel, mivel nem lehetünk biztosak abban, hogy a szellőzőlemezek folyamatos szellőzést biztosítanak egy vak üregben. Ilyenkor szívesen használok elektromos nyeregtető ventilátorokat is, hogy a térdfalas padlásokon valóban legyen némi légáramlás, különösen nyáron, amikor ezeken a padlásokon akár 150 fok is lehet. A nyeregtető szellőzők önmagukban nem sok levegőt áramoltatnak. (Az építéstudományi közösségen belül nincs egyetértés az ebben a bekezdésben foglaltakkal kapcsolatban. Az építéstudományi közösségen belül azonban sok nézeteltérés van.)

Ez tehát az alapvető alapvetés arról, hogyan kell szigetelni, légzárni és szellőztetni a térdfalas padlásokat. Biztos vagyok benne, hogy vannak még kérdések, ezért kérem, hagyja meg kérdéseit vagy észrevételeit alább.

Szomjas a további részletekre?

Egy e-könyvön dolgozunk, amely sokkal több információt tartalmaz, többek között:

– Hogyan diagnosztizálja otthonát

– Barkácsutasítások

– Teljes leírás erről a módszerről és a térdfalak szigetelésére és szellőztetésére szolgáló másik módszerről, az ún.’

– Árak mind a DIY anyagokhoz, mind a vállalkozói lehetőségekhez

Regisztrálj itt, hogy megtudd, mikor indul, a céldátumunk március 1.!

Jó poszt, Nate. Az utolsó Cape Cod, amit csináltam, átvágtuk a térdfalakat és merevhabot akasztottunk a szarufák aljára. Aztán felmásztunk a felső padlásra és minden üreget sűrűn betömtünk felülről. Miután ez megtörtént, 15″ cellulózt fújtunk a padlás többi részére. Micsoda munka, de a lakástulajdonosok azonnal észrevették az eredményt.
Mi a véleménye arról, hogy az összes szigetelést a szarufák síkjában tartsuk, és teljesen lemondjunk a térdfalakról, így a raktárhelyiségek ténylegesen klimatizált térré válnak?

Posted @ Friday, August 24, 2012 3:43 PM by Jeff Kochis [email protected]

Jeff, A módszerednek jól kell működnie. A hablapos koncert egy ördögien kemény, de hatékony út. Dicséret érte, hogy megcsináltad! Az én aggodalmam mindig a szellőzés. Joe Lstiburek nem szereti a sűrű pakolású tetőket, de az Ohio HWAP 30 éve csinálja.
A térdfalak kondicionált térré tételét illetően, amíg szellőzést és megfelelő, legalább R-49-es R-értéket biztosít, azt mondom, hogy hajrá. Egy házban megcsináltuk, de az ügyfél nem volt annyira elégedett, mint amennyire szerettem volna (persze ő egy kicsit keményebb volt, mint a legtöbb ügyfél.)

Posted @ Friday, August 24, 2012 5:28 PM by Nathaniel Adams [email protected]

Élveztem a cikket, de nem értenék egyet (és azt mondta, hogy sokan) a tér elektromos szellőztetésével. A fizika szinte mindig azt eredményezné, hogy a kondicionált térből (magas nyomás -> alacsony nyomás)+ a ventilátor működtetéséhez szükséges áram. Georgiában a kód már nem engedélyezi az elektromos szellőztetőket, kivéve, ha napenergiával működnek, és ez egyszerűen azért van, hogy a gyártóknak kedvezzen, nem azért, mert van értelme. Good article, I enjoyed it.

Posted @ Wednesday, August 29, 2012 8:17 AM by Danny Orlando [email protected]

Thanks for the comment, Danny! A power fanokkal kapcsolatban egyetértek veled, ez az egyetlen kivételem. 2 nyeregtető szellőzőnyílás mindkét oldalán egy térdfalas padláson más szellőztetés nélkül csak nem áramlik nagyon jól. Bármilyen gondolat egy másik megoldásról értékeljük!

Posted @ Wednesday, August 29, 2012 9:06 AM by Nathaniel Adams [email protected]

Nate – nagyszerű cikk. Ami a powered vent ötlet, ha van egy powered nyeregtető szellőző és a szükséges bemeneti szellőző terület, akkor képesnek kell lennie arra, hogy “egyensúlyt” a padlástérben, és nem hoz létre negatív nyomást a kondicionált térben – igaz?
A másik kérdésem az, hogy pontosan hová helyezi a Solarguardot – a gipszkarton és a szigetelés közé, vagy a szigetelés külső oldalára (a térdterű padlásra néz)?

Posted @ Saturday, December 29, 2012 7:34 PM by Bob Y. [email protected]

Bob, igaza van, csak akkor szerelek ventilátort, ha van egy ellentétes nyeregtető szellőzőnyílás, ahonnan a beszívott levegőt húzza. A lényeg a légmozgás biztosítása, ha az aljzatszellőzők és a ferde rész szellőztetése nem jöhet szóba. Egy kis segítség nélkül 2 nyeregtető szellőzőnyílás egy térdfalú padlás mindkét oldalán nem fog sok levegőt mozgatni.
Ha jól végezzük a légtömítést (persze sosem leszünk tökéletesek), akkor nem kell sok levegőt szívnunk a házból, csak a szemben lévő nyeregtető szellőzőnyílásból. Lehet, hogy ezt egy másik hozzászólásban bővebben meg kell magyarázni!
A Solar Guard a padlás felőli szigetelés fölé kerül. Ez lehetővé teszi, hogy a fényvisszaverő szigetelésnek legalább a fele elvégezze a feladatát, mivel mindkét oldalon 1″ vagy nagyobb légrés szükséges ahhoz, hogy sugárzásgátló legyen és némi R-értéket biztosítson. (Igen, tudom, hogy a sugárzásgátló R-értéke ellentmondásos.)
Most tanultam egy új módszert, amelyet kipróbálunk, amikor R-30 üvegszálas szigetelést helyezünk vízszintesen a térdfalakra, és házfóliával fedjük le. Erről majd idővel jön egy hozzászólás.
Köszönöm az olvasást!

Posted @ Saturday, December 29, 2012 8:56 PM by Nate Adams [email protected]

Ez nagyszerű információ! Én vagyok a közepén szigetelés a térdfal az én Cape, és én a mód, ahogyan épült van egy hatalmas lyuk a padló alatt közvetlenül a térdfal egy része alatt mérő 15″ x 24″. Ez pont az első emeleti fürdőszoba és a mosókonyha felett van.
Az aljzatot is meghosszabbították a padlástérbe néhány méterrel (talán a könnyebb járás érdekében.)
Ez esetben a blokkolásnak közvetlenül a térdfal alatt kell lennie?
A kérdésem az, hogy ha ezt a lyukat a kondicionált téren belülre viszem, akkor feltételezem, hogy nem kell tömítenem. De ha a kondicionált téren kívül hagyom, akkor le kell tömítenem.
Mi a teendő?

Posted @ Tuesday, February 12, 2013 7:46 AM by Alex Jones [email protected]

Alex, eldöntheted, hogy ezt a 15″ x 24″-es lyukat a hőhatáron belülre vagy kívülre teszed. Én a belső felé hajlanék, így tudsz rajta keresztül vezetni egy csatornafutamot, mivel a második emeleteken sosincs elég kondicionált levegő.
Ha a hőhatáron belülre teszed, akkor le kell tömítened és szigetelned kell a ház belsejéhez.
A raktárpadlót illetően, alatta lehet légtömítést alkalmazni, de előbb mindenképpen tegyen szigetelést a padló alá – azt is szigetelni kell. Továbbá, ha vannak repedések a tároló padlón, azokat habszivaccsal vagy fugázással kell lezárni.
Vagy felhúzhat néhány deszkát a padlóból, és közvetlenül a térdfal alatt tömíthet, ami valószínűleg összességében a legjobb megoldás. Remélem, hogy ez segít! Sok szerencsét a projekthez!

Posted @ Tuesday, February 12, 2013 9:23 AM by Nate Adams [email protected]

Nate, thanks for the response.
Itt van még egy ráncfelvarrás. Ez a térdfal a ház északi oldalának teljes hosszában fut.
A gerendákat 2/3-ában lezártam, de amikor eljutottam az utolsó harmadhoz, ahol a vendégszoba van, a gerendák elkezdenek a fallal párhuzamosan futni.
AzIR pisztoly hőmérséklete a padlónak ebben a hálószobában hideg, így ott van némi szivárgás.
Egyszer már találkoztál ilyennel? Hogyan lehet ezt kezelni?

Poszted @ Friday, February 22, 2013 7:22 PM by Alex Jones [email protected]

Hi Alex! Ha az IR kamera hideg foltot mutat, akkor légszivárgás van. Lehet, hogy csak egy repedés a padlógerenda tetején és alján, ahol a második emelet padlójával és az első emelet mennyezetével érintkezik. Ha bármilyen elektromos vagy vízvezetékvezeték áthalad a gerendán, akkor ezeket a területeket mindenképpen tömítse le.
Ez az a pont, ahol a fúvókajtók jól jönnek. A szivárgás tényleges megtalálásához az egyetlen jó módszer, ha felhúzza a fúvókajtót, bekapcsolja, majd megkeresi a szivárgást és lezárja. Nincs rövidebb út a furcsa konstrukcióhoz, csak annyit tehetsz, hogy megbolondulsz a habbal és a tömítéssel.
Ahogy Allison Bailes barátom mondja, a légtömítésnek 3 szabálya van: 1. Tömítsd le a nagy lyukakat. 2. Tömítsd le a közepes lyukakat. 3. Zárja le a kis lyukakat. Kövesse ezeket a lépéseket egy fúvókajtó vagy IR-kamera segítségével együtt. Vagy esetleg fel kell bérelnie egy vállalkozót a befejezéshez. Good luck!

Posted @ Saturday, February 23, 2013 9:24 PM by Nate Adams [email protected]

Hi Nate,
First of all, thanks for the informative article.
Azt szeretném tudni, hogy esetleg van-e néhány tanácsod az én konkrét házamra vonatkozóan – konkrétan arra vonatkozóan, hogy hogyan kezeljem a ferde mennyezetben lévő kis üregeket.
Egy régebbi házban élek Chicago környékén. A szarufák csak 2×4-esek, és jelenleg ezekben az üregekben üvegszálas denevérek vannak, szellőzési terelőlapok nélkül, így gyakorlatilag nincs szellőzés a felső és alsó padlástér között. Az alsó padláson nincsenek szellőzőnyílások, és a felső padláson csak 3 kis négyzet alakú tetőszellőző van.
Szeretnék jobbat csinálni, mint az R-13 vagy R-15, amit a ferde mennyezetben lévő üvegszálas denevérekből kapok. Arra gondoltam, hogy talán egy kicsit jobbat tudnék csinálni egy injektált habszigeteléssel, de nem vagyok biztos benne, hogy a kis R-érték javulás megérné a költségeket. Arra is gondoltam, hogy az R-érték javítása érdekében merevhabot adnék a szarufák aljára (és így egy-két hüvelykkel csökkenteném a mennyezet magasságát), de ez más problémákat okozna a belső terekkel, amelyeket inkább elkerülnék.
És a szellőztetéshez hozzáadhatnék terelőlemezeket ezekbe az üregekbe és extra szellőzőket mindkét térbe, hogy javítsam a szellőzést, de ez csökkentené a (már amúgy is alacsony) R-értéket a ferde mennyezetek mentén. Így ehelyett arra gondoltam, hogy az alsó padláson a tető aljára szóróhab szigetelést alkalmaznék, és teljesen lezárnám ezt a teret. A felső padlásra pedig talán nyeregtető szellőzőket és egy gerincszellőzőt tehetnék.
És hogy egy extra figyelmeztetést dobjak be, arra gondolok, hogy napelemeket adnék a tetőm déli oldalához, ami megakadályozná, hogy a nap hője elérje a tető körülbelül 50%-át, amely a felső padlást fedezi. Tehát ebben az esetben talán a felső padlás további szellőztetése nem lenne olyan előnyös, mint amilyen egyébként lenne(?).
Valami javaslat?
Thanks,
Jeff

Posted @ Wednesday, March 13, 2013 2:33 PM by Jeff [email protected]

I’ve been looking for ways to better insulate my attic. A térdfal szigetelésről nem tudtam. Köszönöm szépen. Biztos leszek benne, hogy a szigetelést ténylegesen idén nyáron kezdem el. A hűvös levegőt bent tartani, aztán télre készen leszek. Köszönöm.

Posted @ Thursday, April 18, 2013 8:43 PM by Alvin Payne [email protected]

I have a question. Észak mn-ben élek. A házam az 50-es években épült és térdfalakkal rendelkezik. Amikor beköltöztem, jogosult voltam arra, hogy egy megyei ügynökség jöjjön be és szigetelje a padlástér. Szigetelték a térdfalakat és a padlógerendákat cellulózzal és a cellulóz megtartására szolgáló házcsomagolással.
Szóval most már rengeteg szigetelés van odabent, és télen sokkal melegebb marad. De télen jégtorlaszok keletkeznek, mert lezárták a térdfalakba menő aljzatot. Szóval, amit tettek, lezárták az aljzatot, és egy jó másfél lábnyi cellulózt fújtak az oldalfalak területének padlójára. Ezután a térdfal minden egyes szakaszán egy tetőszellőzőt helyeztek el.
Hát végül a kérdésem(ek), hagytak némi üvegszálas szigetelést, ami úgy néz ki, mintha alumínium lenne rajta a tető felőli oldalon (mint ott, ahol a zsindelyek vannak). Azt le kéne szednem?
Szintén, Vegyem ki az összes szigetelést, nyissam ki az aljzatot, adjak hozzá aljzatszellőzőket, és tegyem vissza a szigetelést?
Kezd melegedni, és szeretném, ha idén hűvösebb lenne az emelet. Bármilyen segítséget nagyra értékelnék.
Thanks, Josh

Posted @ Sunday, May 12, 2013 11:01 AM by Josh [email protected]

Josh,
A mennyezet ferde szakaszai nem tartanak elég szigetelést ahhoz, hogy jelentősen csökkentsék a jégtorlódást. Észrevetted, hogy a tetőd középső 1/3-a olvad le először? Ha igen, akkor a házon belüli lejtős mennyezeti szakaszon a hablemez a legjobb módja az R-érték növelésének, majd újra gipszkartonozás fölé.
Az is lehetséges, hogy a térdfalak alatt nincs elég légtömítés, és a padlástérbe sok hő jut be a padló alól. Jól le van tömítve?
Ez azt jelenti, hogy a sapkáknak mindig lesz némi jégtorlódási problémájuk, hajlamosabbak rá, mint más, teljes padlástérrel rendelkező háztípusok.
A kiegészítő szellőztetés valószínűleg segíteni fog, 2 nyeregtető szellőzőnyílás padlásonként jó kezdet lesz. A tetőfödém szigetelésének korlátozott hatása lehet, ha a padlás többi része jól gondozott. Nyáron egy kicsit csökkenti a hőnyereséget a térdfalakon, bár ellenőrizze, hogy nem okoz-e kondenzációt a tetőn, ebben az esetben el kell távolítani.
Remélem, ez segít egy kicsit!

Posted @ Monday, May 13, 2013 12:51 PM by Nate Adams [email protected]

Nate, köszönöm, hogy ilyen gyorsan válaszoltál. Gondoltam a nyeregtető szellőzőkre, de ezzel az a probléma, hogy a házam mészkőből készült venier. Úgy tűnik, hogy valódi kő, így tényleg nem akarok belevágni, és esetleg gyengíteni. Holnap felmászom a padláson a térdfalakra, és megnézem, hogy kinyitom-e az aljzatot, hogy jobb képet kapjak arról, hogy mi folyik ott fent. Jó lenne, ha fel tudnék tölteni néhány képet, hogy megadja a sence mit nézek.
Tényleg hamarosan meg kell csinálni itt, mielőtt a meleg időjárás bejön. Azt hiszem, hogy csak az aljzatok felnyitása sokat fog segíteni. Ill tudatom veled, hogyan megy.
Thanks again,
Josh

Posted @ Tuesday, May 14, 2013 1:49 PM by Josh [email protected]

House is a place where you should feel not only comfortable, but healthy as well.

Posted @ Friday, June 07, 2013 4:28 AM by Vedinimas [email protected]

Nate,
Van néhány térdfalam, amit szeretnék felturbózni. Ezek 2×4-es szerkezetűek, a falban kraft burkolatú R-11-es denevérlemezzel, a gipszkartonra néző papírral és a térdfal padlástérben műanyag párazáró réteggel. Ha a jelenlegi műanyag párazáró réteggel szemben függőlegesen R-30-as R-30-as párazáró rétegeket helyeznék el, akkor egy perforált gátat használnék, hogy a helyükön tartsam őket. Does that sound like it will work?

Posted @ Thursday, June 27, 2013 1:31 PM by mike [email protected]

Hi Nate,
I really appreciate your breakdown of info. here! Hatalmas segítséget jelent. Nekem térdfalas padlásom van, és készülök új tetőt felrakatni, remélhetőleg hatékonyabb szellőzőrendszerrel. Jelenleg kevés vagy egyáltalán nincs aljzatunk. Működne a “The Edge” edge vent
http://www.airvent.com/professional/products/intake-theedge.shtml
installed kombinációval, hogy elvégezze a munkát, amit a soffit csinálna & majd egy ridge vent telepítve a tetőn? Kicsit bizonytalan vagyok, hogy az élszellőző hogyan tartja magát. Valami tapasztalat?
Köszönöm,
Alesia

Posted @ Friday, July 12, 2013 9:08 AM by Alesia [email protected]

Mike – igen, ez működni fog, sok tűzőkapocs kell, hogy megtartsa. Próbáld meg nem függőlegesen, hanem vízszintesen egymásra rakni a léceket, mi azt tapasztaltuk, hogy ez elég jól működik.
Alesia – én még nem használtam ilyen típusú aljzatszellőzőt, de igen, elég jól kell működnie. Az egyetlen aggályom az, hogy az elkerülhetetlen jégtorlaszok, amik keletkeznek, még ha jól szigetelt és légmentesen lezárt is, egy kicsit szivároghat a víz. Próbáld meg, hogy az ereszcsatorna alatt néhány hüvelykkel, így a jéggel teli ereszcsatornák nem ömlenek közvetlenül beléjük.

Posted @ Friday, July 12, 2013 9:27 PM by Nate Adams [email protected]

Nate nagyszerű ötletek… Van egy 1950-es cape cod teljes meleg hálószobákkal és jéggátakkal télen. szinte semmi a térdfalakban most. 2×4 szarufák..bármilyen jó ötlet, hogyan lehet több szigetelést ott fent? 1800 sf és általában 350 havonta fűteni télen (Észak-Minnesota). A térdfalban lévő melegvizes hőnyílások egyáltalán nem tömítettek. ezek is részei lehetnek? Határozottan fog tömíteni a légszivárgások és megy a függőleges 30 a ház wrap…alumínium valószínűleg

Posted @ Friday, July 12, 2013 9:42 PM by Nick [email protected]

Nick – 2×4 igazán kemény. Legfeljebb R-15-ös fújt üvegszálas fóliát bír el. Néhány habszivacs talán egy kicsivel magasabbat tud. A legjobb megoldás, ha a mennyezet lejtős szakaszára hablemezt teszel, és gipszkartonozol fölé. Ez fájdalmas, de az egyetlen tisztességes megoldás.
GYőződjön meg róla, hogy a melegvízvezetékek nagyon jól szigeteltek. Olcsó csőfólia a Lowe’s/Home Depot-tól a varrás szalaggal, majd a fúvott szigetelésbe temetve jól fog működni. Good luck!

Posted @ Friday, July 12, 2013 9:52 PM by Nate Adams [email protected]

Hi Nate,
I have been installing soffit vents in my 1.5 story cape. A hőmérsékletkülönbség emeletről emeletre jelentősen javult! Az emeleti hálószobákban még mindig vannak forró foltok és sugárzó hő jön a térdfalakon és a boltozatokon keresztül. A térdfalakon R-13 van, és a boltozatokon megduplázva. Használhatok még Solar guardot, hogy megállítsam a további hősugárzást a hálószobákba?

Posted @ Monday, July 15, 2013 6:54 PM by Roberto [email protected]

Roberto – ha az üvegszálak bolyhos oldala a padláson belül látható, akkor valamivel le kell fedni. Egy olyan termék, mint a Solar Guard vagy akár a Tyvek jól fog működni. A térdfalak alatt tömítettél? A meleg levegő nyáron a padló alá is bejut. Good luck!

Posted @ Monday, July 15, 2013 7:03 PM by Nate Adams [email protected]

Thanks for such a quick reply! Amíg válaszoltál, addig olvastam az akroni nagy történelmi házról. Nagyszerű munka! Le kell majd vágnom a padlón lévő rétegelt lemezlapot a térdfallal szemben, hogy ellenőrizzem. Tudom, hogy az eresz közelében a fólia széle alatt sűrű tömítés van, de lehet, hogy nem egészen alatta van és nem légmentesen van tűzgátlóval lezárva. 48 aljzat 4 x 16 szellőzőnyílás kész, még több légtömítés van hátra! Tyvek vagy solarguardot is futtathatok a boltozatokon felfelé terelőlapokkal, ahogy egy másik cikkedben leírtad? Köszönöm!

Posted @ 2013. július 15. hétfő, 7:13 PM by Roberto [email protected]

Nate, már válaszoltam korábban erre az oldalra egy ideje. Kora tavasszal felbontottam a térdfalaim aljzatát. Ez hatalmas különbséget tett a hőmérséklet a második emeleten az otthonomban. még tegnap is a 90-es hőmérsékletekkel kényelmes volt, nem tökéletes, de jobb, mint tavaly(ami hatalmas különbség). Köszönöm a segítséget!
Josh

Posted @ 2013. július 18. csütörtök, 7:29 AM by Josh [email protected]

Ez az információ felbecsülhetetlen értékű volt számomra. Köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult.
Egy cape cod stílusú második történet hozzáadásának közepén vagyunk a házunkhoz, és egy kicsit összezavarodtam az itt ajánlott anyagokkal kapcsolatban, amelyek a padlástérből a padlástartó gerendák közötti tér lezárására szolgálnak. Úgy hangzik, hogy az egyik lehetőség az 1) hablemez tömített spray hab. Ehhez tűzgátlóra van szükség? Ha a tömítés nem tökéletes, akkor a padlók közötti kondenzációt csapdába ejti? A második lehetőség a 2) vinil hátlappal ellátott habszivaccsal lezárt habszivacs. Tehát a vinil légáteresztő? Vannak erre más lehetőségek is?
Szintén most már minden nyitott és hozzáférhető. Úgy érzem, hogy csak a térdfalaknál szeretnék megbolondulni a spray-habbal, és szeretnék némi betekintést kapni abba, hogy a térdfal mely területeit kell folyamatosan lezárni. Remélem van értelme.
Köszönöm előre bármilyen segítséget tudsz nyújtani!

Posted @ Thursday, July 18, 2013 11:48 AM by Nick T [email protected]

Josh – nagyon köszönöm, hogy tudatta velem! Mindig jó tudni, hogy változást hozol!
Nick – Akár hablemez, akár vinil borítású üvegszálas lemez működik. A hablapot sokkal trükkösebb méretre vágni, az üvegszálas elég megbocsátó, ezért használjuk. Az éleket viszont mindenképpen habszivaccsal akarod lezárni, ez a légtömítés lényege. Egy jó légtömítéssel a páralecsapódás nem lesz olyan nagy probléma.
A térdfalak alatti terület a padlógerendáknál a kritikus csomópont, mindenképpen nézze meg az ábrákat. A fenéklemez vagy a fal alja alatt is gyakran van szivárgás, győződjön meg róla, hogy azt a helyet is lezárja.
Good luck!
Good luck!

Posted @ Thursday, July 18, 2013 12:42 PM by Nate Adams [email protected]

I see, I will seek out the vinyl backed insulation…can I find it at the big box home centers?
Ha feltehetnék néhány további kérdést…lesz gerincszellőztetés,némi aljzatszellőztetés (lásd alább), terelőlemezek és a 2×10-es szarufák közötti denevérlemezek. Megfontolandó-e bármilyen más kezelés (pl. sugárzó vagy légzáró réteg) a szarufák/tető esetében?
A ház elejének csak a felén tudunk szellőztetni, mert a másik felén van egy tornác, amely a házból nyílik. A tornácon van egy méretes nyeregtetős szellőző, de kétlem, hogy ez olyan jól fog működni, mint egy szellőzőnyílás. Az ábrák alapján úgy tűnik, hogy meg kellene fontolnom a nyeregtető szellőztetését az oldalsó nyeregtetőkön, hogy keresztszellőzést hozzak létre a térdfal mögötti területen keresztül. Ha ezt teszem, akkor ezek a különböző szellőztetési módszerek együtt fognak működni, vagy keresztbe-kasul fognak működni? Van más ötlet a térdfal mögötti terület szellőztetésére, ahol a tornác kizárja a gerincszellőztetés használatát?
Köszönöm még egyszer!

Posted @ 2013. július 18. csütörtök, 4:11 PM by NickT [email protected]

Nick – Értelmezésem szerint a szellőzés szempontjából a legjobb, ha ragaszkodunk az egyik vagy a másik módszerhez. Nézz utána Joe Lstibureknek és a padlásszellőztetésnek, biztos írt már valamit erről.
Vinyl faced fiberglass is nehéz megtalálni a nagy dobozok, akkor lehet, hogy érdemes vásárolni néhány fényvisszaverő szigetelés vagy housewrap. Tölts üveggyapotot a padló alá, hogy legyen alátét, tegyél rá egy darab légmentes anyagot, és tömítsd le a széleket habszivaccsal.
A tetőn lévő sugárzásgátló nem fog egy csomó jót tenni, ha jól végzi a munkáját a térdfalú padláson. Lehet, hogy meleg éghajlaton van értelme, de Clevelandben, ahol én vagyok, nem. Bármit is teszel, ne tedd a szigetelést közvetlenül a tetőre, kondenzációs pontot okozhatsz, és elrohadhat a tetőfedélzet. Good luck!

Posted @ Thursday, July 18, 2013 10:07 PM by Nate Adams [email protected]

Egy helyi vállalkozó két lehetőséget adott nekem a helyzetemre. 1,75 hüvelykes hab egy új tető alatt (amire valószínűleg hamarosan szükségünk lesz amúgym a 20 éves) szigeteljük a TELJES tetőfödémet és a végfalakat – VAGY a habot belülről és újrakészítsük az összes gipszkartont, tömítsük a térdfalak mögött és tegyük meg a fajta dolgokat, amiket javasolsz. Melyik a legjobb bang for the buck? Még nincsenek árak, azt mondja, hogy hasonló árúak, 5-6k-ra tippelek. Azt állítja, hogy mindkettő jó lenne, és megfelezné a fűtésszámlámat. Ötletek? Mennyi különbséget jelentene, ha csak a térdfal tömítését/szigetelését csinálnám mögötte? Próbálom igazolni a 6 számlák..egy új tető vagy egy “szuper szép kész emelet” az én választásom eddig..PS kerestem RESNET profik, HERS raters..nincs ilyen emberek belül 200 mérföldre tőlem az államomban..SENKI nem energia auditok…nem az én áramszolgáltató, senki! Gondolkodom, hogy vissza kellene mennem egy kis iskolázásra és betölteni ezt a rést, ha tanulok valamit!

Posted @ Friday, July 19, 2013 8:38 PM by Nick [email protected]

Get the HVAC Guide

It’s free! Tegye kevésbé stresszessé az új kemence, légkondicionáló vagy hőszivattyú vásárlását.