Jak izolovat a větrat podkroví u kolenních stěn

Máte v horním patře šikmé stropy? Máte ve svém novějším domě bonusovou místnost nad garáží? Jsou pod šikmým stropem malé 4-6′ stěny s dveřmi do úložného prostoru?

Příteli, pak máte kolenní stěny. Váš dům může mít 2 podlaží, nebo může mít 3 podlaží. Můžete mu říkat Cape Cod, Bungalow, bonusová místnost nebo některý z mnoha různých názvů.

Všem těmto názvům je společné to, že bylo horké léto a v této místnosti nebo místnostech bylo nepříjemné horko. To ale nevadí, protože za pár měsíců v nich bude zima. Očividně to není v pořádku, jinak byste to nečetli.

Na začátku své profesní kariéry jsem vlastnil dům Cape Cod v Cleveland Heights (na obrázku výše). Stejně jako vy jsem si lámal hlavu, jak tu pitomost sakra zaizolovat. Měl jsem to štěstí, že jsem mohl chodit na školení od ohijského programu Home Weatherization Assistance Program (HWAP) pro nízkopříjmové domácnosti; naučili mě spoustu věcí a mé otázky byly zodpovězeny. Můj postup je převzatý z jejich metody.

Nejspíš máte také několik otázek:

a. Kam mám dát izolaci, na střechu nebo na zeď?

b. Někdo mi řekl, že bych měl vzduchotěsnit, co to znamená?“

c. Jiný kamarád mi řekl, že musím větrat podkroví, jak to mám udělat a co to znamená?

Nebojte se, vše se vyjasní. Pokud ne, přečtěte si to ještě jednou… (žertuji!) Ve skutečnosti mě nejspíš budete v komentářích hecovat.

Už dost blábolení, jdeme na to!“

Nejprve se naučíme trochu teorie k vašemu domu a kolenním stěnám.

Kolenními stěnami uniká teplo (minimálně) dvěma způsoby:

1. Zateplení domu. Přes stěnu. To je zřejmé, zejména pokud v nich není žádná izolace.

2. Přes podlahové nosníky. Podlaha místnosti s kolenní stěnou je obvykle spojena s podkrovím. To znamená, že teplo (zejména vzduch) z podlahy pod ní proudí přímo do podkroví.

Víte co? To je matoucí. Co takhle obrázek? Ty vydají přinejmenším za tisíc slov, ne? Toto schéma ukazuje, jak by váš dům vypadal z boku, kdybyste odloupli zeď. Chvíli si to prostuduj a seznam se s pojmy. Podívejte se také na tepelné toky. Teplo stoupá i do horní části podkroví, já se zaměřuji na kolenní stěny. Toto schéma je nastaveno pro zimu, léto funguje přesně opačně.

Je překvapivé, kolik podkroví vypadá právě takto, bez jakéhokoli větrání nebo izolace. Jiné mají někde pár centimetrů izolace. Klíčový spoj je hned pod kolenními stěnami v podlahovém trámu. Tato místa mají na svědomí až 56 % skutečných úniků vzduchu, které jsme opravili. Ano, to je více než 1/2 úniku z celého domu. Pokud v podkroví s kolenními stěnami uděláte jen jednu věc, utěsněte tyto otvory. (Zdravý rozum prozrazuje, že vaše výsledky se mohou lišit. U některých domů dochází při utěsnění těchto míst pouze k malému zlepšení úniku vzduchu)

Nyní poznámka k materiálům pro zateplení vlastní kolenní stěny. Existuje tolik způsobů, kolik je lidí, kteří to dělají. Jedním z nejlepších způsobů je tuhá pěnová deska s utěsněnými spárami nad izolací v kolenní stěně. Ve většině starších domů, na kterých pracujeme, to není příliš snadné, protože poklopy a atiky jsou příliš malé na to, aby jimi tuhá pěnová deska prošla.

Dáváme přednost perforované verzi místně vyráběné reflexní izolace Solar Guard, známé také jako sálavá bariéra, takže nevytváříme dvojitou parozábranu. Tím získáme celkovou hodnotu R-17 (R-13 sklolaminát plus R-4 pro Solar Guard.)

Někdy vyměníme Solar Guard za role ze sklolaminátu R-30, čímž získáme celkovou hodnotu R-43.

Někdy vyměníme Solar Guard za role ze sklolaminátu R-30. R-30 bude padat, pokud ho nebudeme držet, a navíc je náchylný na konvekci, takže ho překryjeme fólií na dům, která je vzduchovou bariérou, ale ne parozábranou.

Bonusová část: Pokud to budete zkoušet sami, NEPOUŽÍVEJTE plast, jinak si způsobíte problémy s vodou. Pěnové desky, pokud nejsou dobře utěsněné, mohou také způsobit problémy. Domovní fólie jako Tyvek nebo perforovaná (se špendlíkovými otvory) sálavá zábrana jsou dobrými kryty pro sklolaminát ve stěnách kolen. Nepoužívejte běžné sálavé zábrany prodávané v Home Depot a Lowe’s, ty nejsou perforované. Klíčové je, že jakýkoli materiál, který použijete, musí propouštět vodní páru. (Dvojitými parozábranami se budu podrobněji zabývat v jiném příspěvku.)

Podívejme se na schéma hotové práce s kolenní stěnou od společnosti Energy Smart Home Performance.

Páni, je tam spousta nových věcí!

Izolace & Vzduchotěsnění

a. Kolenní stěny mají v sobě role ze skelných vláken R-13 (nazývané také vaty), které jsou překryty sešitou reflexní izolací. Říkám tomu „alobal na steroidech“, protože to tak je. Hlavním účelem tohoto materiálu je utěsnit sklolaminátové vaty. Pokud jsou vaty vzdáleny byť jen 1/4″ od stěny, mají efektivní hodnotu R 0, protože za nimi proudí vzduch. Sklolaminát má také špatné vlastnosti, pokud je vidět jeho „načechraná“ strana, a kvůli konvekci ztrácí až 1/2 své R-hodnoty. Podívejte se na tuto studii z Oak Ridge National Laboratory. Sálavá bariéra také přidává malou hodnotu R a odráží 97 % sálavé energie, která na ni dopadá. Většinu tepla v podkroví v létě tvoří sálavá energie, takže reflexní izolace se podle mého skromného názoru pro tuto aplikaci hodí.

b. Podlahové trámy jsou vzduchotěsné pod kolenními stěnami. Zajímalo by mě, jak to vypadá? Tady to máte.

Bílá věc je sklolaminát s vinylovým povrchem, který vyplní většinu otvoru, a kolem něj je pěnová izolace Fireblock. Bonus navíc, podlaha této kolenní stěny také netěsnila, takže těsně nad podlahovým trámem je řada pěny. Na tomto domě v Shaker Heights jsme snížili únik vzduchu téměř o 50 %, aniž bychom izolovali stěny.

c. Foukaná izolace v kolenní stěně a horní části atiky. Dáváme přednost celulóze, ale někdy používáme i sklolaminát. Doporučuji doporučení ministerstva energetiky pro klimatické zóny od R-49 do R-60. Ve skutečnosti, protože svahy pojmou tak málo izolace, dám někdy možnost R-70 nebo R-80, abych pomohl vyvážit maximální R-23, které se do svahů vejde. (Na plnou hubu, na svém současném podkroví mám asi R-80, takže jsem vypil Kool Aid, ale znám člověka, který to udělá levně.)

Větrání

Stejně jako všechno v životě potřebujete dveře „dovnitř“ a dveře „ven“. Zatímco dům by měl být těsný, podkroví by mělo dýchat, aby se přebytečné teplo a vlhkost dostaly z domu ven. Více informací najdete na naší stránce o větrání.

Větrání podkroví s kolenovou stěnou je náročné. V ideálním světě instalujeme podhledové větrací otvory jako nasávací, zajistíme, aby svahy mohly dýchat pomocí větracích přepážek, a odvádíme vzduch hřebenovým větracím otvorem. Docela dobře fungují i větrací otvory ze staré školy (které vypadají jako obdélníky na střeše).

Někdy však žádné podhledy nejsou. Místo toho nainstalujeme štítové větrací otvory, které zajistí přívodní větrání.

Jindy se do horní části podkroví nedostaneme nebo tam žádný není, protože svah vede až k vrcholu. V těchto případech obvykle postupujeme podle protokolu HWAP a hustě je vyplníme izolací, protože si nemůžeme být jisti, že větrací přepážky zajistí průběžné větrání ve slepé dutině. V takovém případě také rád používám výkonné štítové ventilátory, abych měl jistotu, že v podkroví s kolenními stěnami skutečně proudí vzduch, zejména v létě, kdy se teplota v těchto podkrovích může vyšplhat až na 150 stupňů. Štítové větrací otvory samy o sobě moc vzduchu neproudí. (O všem, co je uvedeno v tomto odstavci, se stavební odborníci neshodnou. V komunitě stavebních vědců však panuje spousta neshod.)

Takže to je základní návod, jak izolovat, utěsnit a větrat podkroví s kolenními stěnami. Určitě vás napadnou další otázky, takže případné dotazy nebo komentáře zanechte níže.

Žízeň po dalších podrobnostech?

Pracujeme na elektronické knize s mnohem více informacemi, včetně:

– Jak diagnostikovat váš dům

– Návod pro kutily

– Kompletní popis této metody a další metody zateplení a odvětrání kolenních stěn, tzv.‘

– Ceník materiálů pro kutily i možnosti dodavatelů

Zaregistrujte se zde, abyste se dozvěděli, kdy bude spuštěn, naše cílové datum je 1. březen!

Dobrý příspěvek, Nate. U posledního Cape Codu, který jsem dělal, jsme prořezali kolenní stěny a na dno krokví zavěsili tuhou pěnu. Pak jsme vylezli na horní půdu a každou dutinu shora zhutnili. Jakmile to bylo hotové, nafoukali jsme 15″ celulózy do zbytku podkroví. Byla to fuška, ale majitelé domu zaznamenali okamžité výsledky.
Co si myslíte o tom, že byste ponechali veškerou izolaci v rovině krokví a úplně se vykašlali na kolenní stěny, čímž byste z úložných prostor efektivně udělali klimatizované prostory?

Posted @ Friday, August 24, 2012 3:43 PM by Jeff Kochis [email protected]

Jeff, Vaše metoda by měla fungovat dobře. Koncert s pěnovými deskami je hříšně těžká, ale účinná cesta. Chvála za to, že jsi to udělal! Mým problémem je vždy větrání. Joe Lstiburek nemá rád hustě balené střechy, ale Ohio HWAP to dělá už 30 let.
Co se týče vytvoření klimatizovaného prostoru kolenních stěn, pokud získáte větrání a odpovídající hodnotu R alespoň R-49, říkám, že do toho jděte. Dělali jsme to v jednom domě, ale zákaznice nebyla tak spokojená, jak bych si přál (samozřejmě byla trochu náročnější než většina zákazníků.)

Posted @ Friday, August 24, 2012 5:28 PM by Nathaniel Adams [email protected]

Článek se mi líbil, ale nesouhlasil bych (a říkal jste, že mnozí ano) se silovým větráním prostoru. Fyzika by téměř vždy vedla k nasávání vzduchu z klimatizovaného prostoru (vysoký tlak -> nízký tlak)+ elektřina na provoz ventilátoru. V Georgii již předpisy nepovolují elektrické ventilátory, pokud nejsou napájeny solárně, a to jednoduše proto, aby byli zvýhodněni tito výrobci, ne proto, že by to mělo smysl. Dobrý článek, líbil se mi.

Posted @ Wednesday, August 29, 2012 8:17 AM by Danny Orlando [email protected]

Díky za komentář, Danny! S těmi výkonnými ventilátory s tebou souhlasím, to je moje jediná výjimka. Dva štítové větrací otvory na obou stranách podkroví s kolenovou stěnou bez jiného větrání prostě moc dobře neproudí. Jakékoli nápady na jiné řešení oceníme!

Posted @ Wednesday, August 29, 2012 9:06 AM by Nathaniel Adams [email protected]

Nate – skvělý článek. Co se týče nápadu s poháněným větráním, pokud máte poháněné štítové větrání a potřebnou vstupní větrací plochu, pak byste měl být schopen „vyvážit“ půdní prostor a nevytvářet podtlak na klimatizovaný prostor – je to tak?
Další otázka, kterou mám, je, kam přesně umístíte Solarguard – mezi sádrokarton a izolaci, nebo na vnější stranu izolace (směrem do kolenního prostoru podkroví)?

Posted @ Saturday, December 29, 2012 7:34 PM by Bob Y. [email protected]

Bobe, máte pravdu, ventilátor instaluji pouze v případě, že existuje protilehlý štítový průduch, ze kterého lze nasávat vzduch. Jde o to zajistit pohyb vzduchu, když podhledové větrací otvory a odvětrání šikmé části nepřipadají v úvahu. Bez malé pomoci 2 štítové větrací otvory na každé straně podkroví s kolenovou stěnou moc vzduchu nepohnou.
Pokud dobře utěsníme vzduch (samozřejmě nikdy nebudeme dokonalí), neměli bychom z domu tahat mnoho vzduchu, jen z protilehlého štítového průduchu. Možná by to chtělo další příspěvek, který by to blíže vysvětlil!
Solární ochrana jde přes izolaci na straně podkroví. To umožňuje, aby alespoň polovina reflexní izolace dělala svou práci, protože vyžaduje 1″ nebo větší vzduchovou mezeru na každé straně, aby byla sálavou bariérou a poskytovala určitou R-hodnotu. (Ano, vím, že R-hodnota sálavé bariéry je kontroverzní.)
Právě jsem se dozvěděl o nové metodě, kterou zkoušíme tak, že na kolenní stěny vodorovně položíme sklolaminát R-30 a zakryjeme ho fólií. Časem na to přijde příspěvek.
Díky za přečtení!

Posted @ Saturday, December 29, 2012 8:56 PM by Nate Adams [email protected]

To jsou skvělé informace! Jsem uprostřed zateplování kolenní stěny v mém Cape, a já, jak to bylo postaveno, je obrovská díra v podlaze přímo pod částí kolenní stěny o rozměrech 15 „x 24“. Je to přímo nad koupelnou a prádelnou v prvním patře.
Podlahu také prodloužili o několik metrů do půdního prostoru (možná pro snadnější chůzi.)
Musí být v tomto případě blokování přímo pod kolenní stěnou?
Otázka zní, pokud tento otvor vyvedu dovnitř klimatizovaného prostoru, předpokládám, že ho nemusím utěsňovat. Pokud jej však ponechám mimo klimatizovaný prostor, pak jej utěsnit musím.
Co mám dělat?

Posted @ Tuesday, February 12, 2013 7:46 AM by Alex Jones [email protected]

Alexi, můžete se rozhodnout, zda ten otvor o rozměrech 15″ x 24″ umístíte dovnitř nebo vně tepelné hranice. Přikláněl bych se k vnitřku, abyste jím mohl vést potrubí, protože ve druhém patře není nikdy dost klimatizovaného vzduchu.
Pokud ji dáte dovnitř tepelné hranice, musíte ji utěsnit a izolovat směrem dovnitř domu.
Co se týče úložné podlahy, můžete pod ní vzduchotěsně utěsnit, ale nezapomeňte nejprve dát pod podlahu nějakou izolaci – musí být zateplená. Také pokud jsou v podlaze skladu nějaké trhliny, musí být utěsněny pěnou nebo tmelem.
Nebo můžete vytáhnout několik prken podlahy a utěsnit přímo pod kolenní stěnou, což je asi celkově nejlepší varianta. Doufám, že to pomůže! Hodně štěstí s vaším projektem!

Posted @ Tuesday, February 12, 2013 9:23 AM by Nate Adams [email protected]

Nate, díky za odpověď.
Tady je další vráska. Tato kolenní stěna vede po celé délce severní strany domu.
Na 2/3 jsem trámy utěsnil, ale když jsem se dostal k poslední třetině, kde je ložnice pro hosty, trámy začínají běžet rovnoběžně se zdí.
Teploty IR pistole podlahy v této ložnici jsou studené, takže tam dochází k nějakému zatékání.
Setkali jste se s tím už někdo? Jak se s tím vypořádat?

Posted @ pátek, únor 22, 2013 7:22 PM by Alex Jones [email protected]

Ahoj Alexi! Pokud infračervená kamera ukazuje studené místo, máte únik vzduchu. Může to být jen prasklina v horní a spodní části podlahového trámu v místě, kde se dotýká podlahy druhého patra a stropu prvního patra. Pokud trámem prochází elektrické nebo vodovodní vedení, nezapomeňte tato místa utěsnit.
Tady se hodí ventilační dvířka. Jediným dobrým způsobem, jak najít netěsnost, je zvednout dvířka ventilátoru, zapnout je, pak najít netěsnost a utěsnit ji. Neexistuje žádná zkratka podivné konstrukce, jediné, co můžete udělat, je vyblbnout se s pěnou a těsněním.
Jak říká moje kamarádka Allison Bailesová, pro vzduchotěsnění platí 3 pravidla: 1. Utěsněte velké otvory. 2. Utěsněte střední otvory. 3. Utěsněte malé otvory. Postupujte podle těchto kroků spolu s pomocí ventilátoru nebo infračervené kamery. Nebo si možná budete muset najmout dodavatele, aby vše dokončil. Hodně štěstí!

Posted @ sobota, únor 23, 2013 9:24 PM by Nate Adams [email protected]

Ahoj Nate,
Především díky za informativní článek.
Chtěl jsem se zeptat, jestli bys neměl nějakou radu pro můj konkrétní dům – konkrétně jak se vypořádat s malými dutinami ve šikmém stropě.
Bydlím ve starším domě v oblasti Chicaga. Krovy jsou pouze 2×4 a v současné době jsou v těchto dutinách sklolaminátové vaty bez větracích přepážek, takže neexistuje prakticky žádné větrání spojující horní a spodní půdní prostor. Ve spodním podkroví nejsou žádné větrací otvory a v horním podkroví jsou pouze 3 malé čtvercové střešní větrací otvory.
Rád bych dosáhl lepších výsledků než R-13 nebo R-15, které mi zajišťují sklovláknité vaty ve šikmém stropě. Napadlo mě, že bych to mohl trochu vylepšit izolací ze stříkané pěny, ale nejsem si jistý, jestli by mi to malé zlepšení hodnoty R stálo za ty náklady. Přemýšlel jsem také o přidání tuhé pěny na spodní stranu krokví (a tedy snížení výšky stropu o centimetr nebo dva), abych zlepšil hodnotu R, ale to by způsobilo další problémy s vnitřními prostory, kterým bych se raději vyhnul.
A co se týče větrání, mohl bych do těchto dutin přidat přepážky a další větrací otvory do obou prostor, abych zlepšil větrání, ale to by snížilo (už tak nízkou) hodnotu R podél šikmých stropů. Takže místo toho jsem přemýšlel o tom, že bych na spodní stranu střechy ve spodním podkroví aplikoval izolaci ze stříkané pěny a tento prostor zcela utěsnil. A pro horní podkroví bych možná mohl přidat štítové větrací otvory a hřebenový větrací otvor.
A abych přihodil ještě jednu námitku, přemýšlím o přidání solárních panelů na jižní stranu střechy, které by blokovaly dopad slunečního tepla na asi 50 % střechy, která pokrývá horní podkroví. Takže v tom případě by možná dodatečné větrání horního podkroví nebylo tak výhodné, jak by bylo jinak(?).
Nějaké návrhy?
Díky,
Jeff

Posted @ Wednesday, March 13, 2013 2:33 PM by Jeff [email protected]

Hledal jsem způsob, jak lépe izolovat podkroví. O izolaci kolenních stěn jsem nevěděl. Děkuji. Určitě se do zateplování pustím skutečně letos v létě. Udržet chladný vzduch a pak být připraven na zimu. Děkuji.

Posted @ Thursday, April 18, 2013 8:43 PM by Alvin Payne [email protected]

Mám dotaz. Bydlím na severu Mn. Můj dům byl postaven v 50. letech a má kolenové stěny. Když jsem se nastěhoval, měl jsem nárok na to, aby mi krajská agentura přišla zateplit půdní prostor. Zateplili kolenní stěny a podlahové trámy celulózou a fólií, která celulózu drží.
Takže je tam teď hodně insluace a v zimě je tam mnohem tepleji. Ale v zimě se mi tvoří ledové zácpy, protože utěsnili podhled, který přechází do kolenních stěn. Takže to, co udělali, bylo utěsnění podhledu a nafoukání dobrého metru a půl celulózy na podlahy bočních stěn oblastí. Pak na každou část kolenní stěny přidali střešní ventilaci.
No a nakonec k mému dotazu (dotazům): Na straně střechy (jakoby pod místem, kde jsou šindele) nechali nějakou izolaci ze skelných vláken, která vypadá, že je na ní hliník. Mám to sundat?
Takže, mám sundat celou izolaci, otevřít podhled, přidat podhledové větrací otvory a dát izolaci zpátky?
Začíná být venku teplo a já bych chtěl mít letos nahoře chladněji. Za jakoukoli pomoc budu velmi vděčný.
Díky, Josh

Posted @ Sunday, May 12, 2013 11:01 AM by Josh [email protected]

Josh,
Šikmé části stropů nedrží dostatek izolace, která by podstatně snížila tvorbu námrazy. Všiml jste si, jestli vám jako první odtává prostřední třetina střechy? Pokud ano, je nejlepším způsobem, jak přidat R-hodnotu, pěnová deska na šikmou část stropu uvnitř domu a pak opět sádrokarton.
Je také možné, že pod kolenními stěnami není dostatečné vzduchotěsnění a do podkroví se dostává hodně tepla zpod podlah. Je to dobře utěsněné?
To znamená, že Capy budou mít vždy nějaké problémy s tvorbou námrazy, jsou k tomu náchylnější než jiné typy domů s plným podkrovím.
Pravděpodobně pomůže dodatečné větrání, 2 štítové větrací otvory na podkroví budou dobrým začátkem. Izolace na krovu by měla mít omezený vliv, pokud je o zbytek podkroví dobře postaráno. V létě trochu sníží tepelné zisky v kolenních stěnách, i když zkontrolujte, zda nezpůsobuje kondenzaci vody proti střeše, v takovém případě by se měla odstranit.
Doufám, že to alespoň trochu pomůže!“

Posted @ Monday, May 13, 2013 12:51 PM by Nate Adams [email protected]

Nate, díky za rychlou odpověď. Přemýšlel jsem o štítových větracích otvorech, ale problém je v tom, že můj dům je z vápenopískových věnců. Zdá se, že je to pravý kámen, takže do něj opravdu nechci řezat a případně ho oslabovat. Zítra se chystám vylézt na kolenní stěny podkroví a zkontrolovat otevření podhledu, abych si udělal lepší představu o tom, co se tam děje. Bylo by dobré, kdybych mohl nahrát nějaké obrázky, abyste měli představu, na co se dívám.
Je potřeba to tady udělat co nejdřív, než přijdou vedra. Myslím, že právě otevření podhledů hodně pomůže. Dám vám vědět, jak to dopadlo.
Znovu děkuji,
Josh

Posted @ Tuesday, May 14, 2013 1:49 PM by Josh [email protected]

Dům je místo, kde byste se měli cítit nejen pohodlně, ale i zdravě.

Posted @ Pátek, Červen 07, 2013 4:28 AM by Vedinimas [email protected]

Nate,
Mám pár kolenních stěn, které bych rád posílil. Jsou to konstrukce 2×4, ve stěně vaty s kraftovým povrchem R-11 s papírem proti sádrokartonu a v atice kolenní stěny plastová parozábrana. Pokud bych proti stávající plastové zábraně umístil svislé pásy R-30 bez povrchové úpravy, použil bych perforovanou zábranu, která by je držela na místě. Zní to tak, že to bude fungovat?“

Posted @ Thursday, June 27, 2013 1:31 PM by mike [email protected]

Ahoj Nate,
skutečně oceňuji tvůj rozpis info. zde! Nesmírně mi to pomáhá. Mám podkroví s kolenovou stěnou a chystám se na novou střechu, snad s účinnějším systémem větrání. V současné době nemáme téměř žádné podhledy. Fungovala by kombinace „The Edge“ okrajového ventilátoru
http://www.airvent.com/professional/products/intake-theedge.shtml
instalovaného tak, aby dělal práci, kterou by dělal podhled &, a pak mít na střeše instalovaný hřebenový ventilátor? Trochu váhám, jak se krajní odvětrání udrží. Nějaké zkušenosti?
Díky,
Alesia

Posted @ Friday, July 12, 2013 9:08 AM by Alesia [email protected]

Mike – ano, to půjde, bude potřeba hodně sponek, aby to drželo. Zkus ty vaty skládat spíš vodorovně než svisle, nám se to docela osvědčilo.
Alesia – tento typ podhledového odvětrání jsem ještě nepoužil, ale ano, mělo by to fungovat docela dobře. Jediné, čeho se obávám, je, že i při dobré izolaci a vzduchotěsnosti by vám mohla nevyhnutelně vznikat ledová tříšť, která by mohla trochu propouštět vodu. Zkuste je dostat pár centimetrů pod okap, aby se okapy plné ledu nerozlévaly přímo do nich.

Posted @ Friday, July 12, 2013 9:27 PM by Nate Adams [email protected]

Nate skvělé nápady… Mám cape cod z roku 1950 doplněný horkými ložnicemi a v zimě ledovými zátopami. v kolenních stěnách teď není skoro nic. Krovy 2×4..nějaký dobrý nápad, jak tam dostat více izolace? 1800 sf a obvykle 350 měsíčně na vytápění v zimě (severní Minnesota). Teplovodní topné registry v kolenní stěně nejsou vůbec utěsněné. mohly by být součástí? Určitě se chystám utěsnit vzduchové netěsnosti a jít s vertikální 30 s dům fólie…hliník pravděpodobně

Posted @ pátek, červenec 12, 2013 9:42 PM by Nick [email protected]

Nick – 2×4 je opravdu těžké. Udrží maximálně R-15 foukaného skelného vlákna. S některými pěnami se můžeš dostat o něco výš. Nejlepší řešení je dát na šikmou část stropu pěnovou desku a přes ni sádrokarton. Je to sice otrava, ale jediná slušná možnost.
Ujistěte se, že rozvody teplé vody jsou velmi dobře izolované. Levná fólie na potrubí od Lowe’s/Home Depot s přelepeným švem a následně zabořená do foukané izolace by měla fungovat dobře. Hodně štěstí!

Posted @ Friday, July 12, 2013 9:52 PM by Nate Adams [email protected]

Ahoj Nate,
V mém 1,5 patrovém domku jsem instaloval podhledové větrací otvory. Teplotní rozdíl mezi jednotlivými patry se výrazně zlepšil! V ložnicích v patře jsou stále horká místa a sálavé teplo prochází kolenními stěnami an klenbami. Na kolenních stěnách je obložení R-13 a na klenbách zdvojené. Mohu ještě použít Solar guard, abych zabránil většímu sálání tepla do ložnic?“

Posted @ Monday, July 15, 2013 6:54 PM by Roberto [email protected]

Roberto – pokud má sklolaminát uvnitř podkroví vidět nadýchanou stranu, chce to ji něčím zakrýt. Dobře bude fungovat výrobek jako Solar Guard nebo dokonce Tyvek. Těsnil jste pod kolenními stěnami? V létě se horký vzduch dostává i pod podlahu. Hodně štěstí!

Posted @ Monday, July 15, 2013 7:03 PM by Nate Adams [email protected]

Díky za tak rychlou odpověď! Zatímco jsi odpovídal, četl jsem si o tom velkém historickém domě v Akronu. Skvělá práce! Budu muset rozříznout překližkový plech na podlaze proti kolenní stěně, abych to zkontroloval. Vím, že pod okrajem plechu u okapu je hustý obal, ale nemusí být až pod ním a vzduchotěsně uzavřený protipožárním blokem. 48 Podhledové větrací otvory 4 x 16 hotové, zbývá ještě vzduchotěsnění! Mohu také vést Tyvek nebo solarguard po klenbách s přepážkami, jak popisujete v jiném článku? Díky!

Posted @ Monday, July 15, 2013 7:13 PM by Roberto [email protected]

Nate, odpověděl jsem již dříve na těchto stránkách před časem. Začátkem letošního jara jsem si otevřel podhledy v kolenních stěnách. Udělalo to obrovský rozdíl s teplotou ve druhém patře mého domu. dokonce i včera s teplotami v 90. letech to bylo příjemné, ne dokonalé, ale lepší než loni(což je obrovský rozdíl). Díky za pomoc!
Josh

Posted @ Thursday, July 18, 2013 7:29 AM by Josh [email protected]

Tyto informace byly pro mě neocenitelné. Děkuji všem, kteří přispěli.
Jsme uprostřed přístavby druhého patra našeho domu ve stylu cape cod a jsem trochu zmatený ze zde doporučovaných materiálů pro utěsnění prostoru mezi podlahovými trámy z půdního prostoru. Zní to, že jednou z možností je 1) pěnová deska utěsněná stříkanou pěnou. Je k tomu potřeba protipožární blok? Pokud nebude těsnění dokonalé, zachytíte kondenzaci mezi podlahami? Druhá možnost je 2) vinylem podložené vaty utěsněné stříkanou pěnou. Je tedy vinyl prodyšný? Existují pro to i jiné možnosti?
Takže vše je nyní otevřené a přístupné. Mám pocit, že se chci u kolenních stěn prostě zbláznit s nastříkanou pěnou a chtěl bych nějaký náhled na to, která místa kolenní stěny průběžně utěsňovat. Doufám, že to dává smysl.
Předem děkuji za jakoukoli pomoc!“

Posted @ Thursday, July 18, 2013 11:48 AM by Nick T [email protected]

Josh – díky moc, že jsi mi dal vědět! Vždycky je dobré vědět, že něco měníš!
Nick – fungovat bude buď pěnová deska, nebo laminát s vinylovým povrchem. Pěnová deska je mnohem složitější na řezání na míru, sklolaminát je docela shovívavý, takže proto ho používáme. Rozhodně však chcete okraje utěsnit pěnou, to je hlavní smysl vzduchotěsnosti. S dobrým vzduchotěsněním nebude kondenzace tolik vadit.
Oblast pod kolenními stěnami v podlahových nosnících je kritický spoj, určitě se podívejte na schémata. Často také dochází k zatékání pod spodní deskou nebo spodní částí stěny, nezapomeňte utěsnit i toto místo.
Přeji hodně štěstí!
Přeji hodně štěstí!

Posted @ Thursday, July 18, 2013 12:42 PM by Nate Adams [email protected]

Chápu, budu hledat izolaci s vinylovou podložkou… najdu ji ve velkých domácích centrech?
Jestli se můžu zeptat na pár doplňujících otázek…budeme mít odvětrání hřebene,nějaké odvětrání podhledu (viz níže), přepážky a vaty mezi krokvemi 2×10. A co se týče té izolace? Mám uvažovat o nějaké další úpravě (např. sálavé nebo vzduchové zábraně) krokví/střechy?
Odvětrání podhledu můžeme mít pouze na polovině přední části domu, protože na druhé polovině máme verandu, která z ní vychází. Veranda má rozměrný štítový průduch, ale pochybuji, že bude fungovat stejně dobře jako podhledový průduch. Podle schémat to vypadá, že bych měl zvážit štítové větrání na bočních štítech, abych vytvořil křížové větrání přes prostor za kolenní stěnou. Pokud to udělám, budou všechny tyto různé způsoby větrání fungovat společně, nebo se budou křížit? Nějaké další nápady na odvětrání prostoru za kolenní stěnou, kde veranda vylučuje použití hřebenového odvětrání?
Znovu děkuji!

Posted @ Thursday, July 18, 2013 4:11 PM by NickT [email protected]

Nick – Z mého pohledu je nejlepší držet se jednoho nebo druhého způsobu větrání. Najdi si Joe Lstiburka a větrání podkroví, určitě o tom něco napsal.
Sklolaminát s vinylovým povrchem se ve velkých obchodech špatně shání, možná by to chtělo koupit nějakou reflexní izolaci nebo housewrap. Pod podlahu nacpěte sklolaminát, abyste měl podklad, proti němu dejte kus vzduchotěsného materiálu a okraje utěsněte pěnou.
Radiační zábrany na střeše vám moc nepomohou, pokud dobře odvedete svou práci v podkroví s kolenní stěnou. Možná to má smysl v teplém podnebí, ale ne v Clevelandu, kde jsem já. Ať už děláte cokoli, nedávejte izolaci přímo proti střeše, mohli byste způsobit kondenzační bod a hnilobu střešního pláště. Hodně štěstí!

Posted @ Thursday, July 18, 2013 10:07 PM by Nate Adams [email protected]

Místní dodavatel mi dal dvě možnosti pro mou situaci. 1,75 palce pěny pod novou střechou (kterou pravděpodobně budeme potřebovat brzy stejněje 20 let stará) zateplit CELOU střešní palubu a koncové stěny-nebo pěnu uvnitř a předělat všechny plechy, utěsnit za kolenními stěnami a udělat takové věci, které navrhujete. Který z nich je nejlepší bang pro peníze? Zatím žádné ceny, říká, že jsou cenově srovnatelné, tipuji 5-6 tisíc. Tvrdí, že obojí by bylo dobré a snížilo by to můj účet za teplo na polovinu. Jaký je váš nápad? Jak velký rozdíl by znamenalo JEN provedení utěsnění/izolace kolenní stěny za sebou? Snažím se ospravedlnit 6 účtů…nová střecha nebo „super pěkné dokončené patro“ jsou zatím moje volby…PS Hledal jsem RESNET profesionály, HERS raters…žádný takový lidi v okruhu 200 mil ode mě v mém státě…NIKDO nedělá energetické audity…ani moje energetická společnost, nikdo! Přemýšlím, že bych se měl vrátit na nějakou školu a zaplnit tuto mezeru, pokud se něco naučím!“

Posted @ Friday, July 19, 2013 8:38 PM by Nick [email protected]

Získejte Průvodce HVAC

Je to zdarma! Ať je nákup nové pece, klimatizace nebo tepelného čerpadla méně stresující

.