Sådan isolerer og ventilerer du loftsrum med knævægge

Har du skrå lofter på din øverste etage? Har du et bonusrum over din garage i dit nyere hus? Er der små 4-6′ vægge under det skrå loft med en dør til et opbevaringsområde?

Så har du, min ven, knævægge. Dit hus kunne have 2 etager, eller det kunne have 3. Du kan kalde det en Cape Cod, en Bungalow, et bonusrum eller et af en række forskellige navne.

Hvad alle disse navne har til fælles er, at det har været en varm sommer, og at rummet eller rummene har været ubehageligt varme. Det er dog okay, for de bliver kolde om et par måneder. Det er tydeligvis ikke OK, ellers ville du ikke læse dette.

Jeg ejede et Cape Cod-hus i Cleveland Heights (billedet ovenfor) tidligt i min karriere som home performance guy. Ligesom dig undrede jeg mig over, hvordan pokker jeg skulle isolere den dumme ting. Jeg var heldig nok til at gå til træning fra Ohio’s lavindkomst Home Weatherization Assistance Program (HWAP); de lærte mig et ton, og mine spørgsmål blev besvaret. Min metode er tilpasset fra deres.

Du har sikkert også et par spørgsmål:

a. Hvor skal jeg lægge isoleringen, på taget eller på væggen?

b. Nogen har fortalt mig, at jeg skal lufttætte, hvad betyder det?

c. En anden ven fortalte mig, at jeg skal ventilere loftet, hvordan gør jeg det, og hvad betyder det?

Fygt ikke, alt vil blive klart. Hvis det ikke gør det, så læs det igen… (spøg!) I virkeligheden vil du sikkert hyle mig i kommentarerne.

Godt nok ævlet, kom i gang!

Først skal vi lære lidt teori om dit hus og knævæggene.

Knævægge lækker varme på (mindst) 2 måder:

1. Gennem væggen. Dette er den indlysende del, især hvis der ikke er nogen isolering i dem.

2. Gennem gulvbjælkerne. Gulvet i rummet med knævæggen er typisk forbundet med loftet. Det betyder, at varme (især luft) fra gulvet nedenunder strømmer direkte ind på loftet.

Ved du hvad? Dette er forvirrende. Hvad med et billede? De er mindst tusind ord værd, ikke sandt? Dette diagram er, hvordan dit hus ville se ud fra siden, hvis du skrællede væggen af. Studer dette i et minut og gør dig bekendt med termerne. Tjek også varmestrømmene. Varmen stiger også op i det øverste loftsrum, jeg fokuserer på knævæggene. Dette diagram er opstillet for vinteren, om sommeren fungerer det stik modsatte.

Det er overraskende, hvor mange loftsrum der ser ud præcis sådan her, ingen ventilation eller isolering overhovedet. Andre har et par centimeter isolering et eller andet sted. Det centrale knudepunkt er lige under knævæggene i gulvbjælken. Disse områder har været ansvarlige for op til 56 % af den faktiske luftlækage, som vi har repareret. Ja, det er over 1/2 af utætheden i hele huset. Hvis du kun gør én ting i dine knævægge på loftet, skal du tætne disse huller. (Oplysning om sund fornuft, dine resultater kan variere. Nogle huse ser kun små forbedringer i luftlækage, når man tætner disse områder.)

Nu en bemærkning om materialer til isolering af selve knævæggen. Der er lige så mange måder at gøre det på, som der er folk, der gør det. En af de bedste metoder er stive skumplader med forseglede samlinger over isolering i knævæggen. Dette er ikke særlig nemt i de fleste af de ældre huse, vi arbejder på, fordi lugerne og loftsrummene er for små til at få stive skumplader igennem.

Vi foretrækker en perforeret udgave af den lokalt fremstillede Solar Guard reflekterende isolering, også kendt som en strålebarriere, så vi ikke skaber en dobbelt dampspærre. Dette giver en samlet R-værdi på R-17 (R-13 glasfiber plus R-4 for Solar Guard.)

Sommetider skifter vi Solar Guard ud med R-30 glasfiberruller, hvilket giver en samlet R-værdi på R-43. R-30 vil falde omkuld, hvis vi ikke holder det op, plus at det er sårbart over for konvektion, så vi dækker det med house wrap, som er en luftspærre, men ikke en dampspærre.

Bonusafsnit: Hvis du prøver dette selv, skal du IKKE bruge plastik, ellers vil du forårsage vandproblemer. Skumplader, hvis de ikke er tætnet meget godt, kan også give problemer. En husindpakning som Tyvek eller en perforeret (med nålestikshuller) strålingsspærre er gode afdækninger for glasfiber i knævægge. Brug ikke de sædvanlige strålingsbarrierer, der sælges hos Home Depot og Lowe’s, de er ikke perforerede. Nøglen er, at uanset hvilket materiale du bruger, skal det tillade vanddamp at trænge igennem det. (Jeg vil beskæftige mig mere indgående med dobbelte dampspærrer i et andet indlæg.)

Lad os tage et kig på et diagram af et færdigt knævægsarbejde fra Energy Smart Home Performance.

Wow, der er mange nye ting der!

Isolering & Lufttætning

a. Knævægge har R-13 glasfiberruller (også kaldet batts) i dem, dækket med hæftet på refleksisolering. Jeg kalder det “stanniol på steroider”, for det er det, hvad det er. Hovedformålet med dette materiale er at forsegle glasfiberbattsene. Hvis battsene er blot 1/4″ væk fra væggen, har de en effektiv R-værdi på 0, fordi luften strømmer bag dem. Glasfiber har også dårlige resultater, når den “fluffy” side er synlig, idet den mister op til halvdelen af sin R-værdi på grund af konvektion. Se denne undersøgelse fra Oak Ridge National Laboratory. Strålingsbarrieren tilføjer også en lille R-værdi og reflekterer 97 % af den strålingsenergi, der rammer den. Det meste af varmen på loftet om sommeren er strålingsenergi, så reflekterende isolering passer godt til denne anvendelse, efter min ydmyge mening.

b. Gulvbjælker er lufttætte under knævægge. Gad vide, hvordan det ser ud? Her får du det.

Den hvide ting er vinylbelagt glasfiber til at fylde det meste af hullet med Fireblock skumisolering omkring det. Som en ekstra bonus lækkede gulvet i denne knævæg også, så der er en linje af skum lige over gulvbjælken. Vi reducerede luftlækagen næsten 50 % på dette hus i Shaker Heights, uden at isolere væggene.

c. Blæst isolering i knævæggen og de øverste loftsrum. Vi foretrækker cellulose, men vi bruger også glasfiber nogle gange. Jeg anbefaler Department of Energy’s forslag til klimazoner på R-49 op til R-60. Faktisk, fordi skråningerne holder så lidt isolering, vil jeg nogle gange give en mulighed for R-70 eller R-80 for at hjælpe med at afbalancere R-23 max, der passer i skråningerne. (Fuld afsløring, jeg har omkring R-80 i min nuværende loftsrum, så jeg drak Kool Aid, men jeg kender en fyr, der vil gøre det billigt.)

Ventilation

Som alt i livet har du brug for en “ind” dør og en “ud” dør. Mens huset skal være tæt, skal loftet ånde, så overskydende varme og fugt kan komme ud af huset. Se vores side om ventilation for at få flere oplysninger.

Ventilation af knævægslofter er en udfordring. I en ideel verden installerer vi soffitventiler som indtag, sørger for, at skråningerne kan ånde med ventilationsbaffler, og udlufter gennem en højderygsventil. Den gamle skole tagventiler (som ligner rektangler på taget) fungerer også ret godt.

Sommetider er der dog ingen undertag. I stedet vil vi installere gavlventiler for at give indsugningsventilation.

Andre gange kan vi ikke komme ind på det øverste loft, eller der er ikke nogen, fordi skråningen går helt op til toppen. I disse tilfælde følger vi normalt HWAP-protokollen og pakker dem tæt med isolering, da vi ikke kan være sikre på, at ventilationsbaffler vil give kontinuerlig ventilation i et blindt hulrum. Når det sker, kan jeg også godt lide at bruge elektriske gavlventilatorer for at sikre, at loftsrummene med knævægge rent faktisk får en vis luftgennemstrømning, især om sommeren, hvor disse loftsrum kan nå op på 150 grader. Gavlventiler i sig selv giver ikke meget luftgennemstrømning. (Der er uenighed om alt i dette afsnit inden for byggevidenskaben. Der er dog meget uenighed inden for bygningsvidenskaben.)

Så der er din grundlæggende grundbog om, hvordan man isolerer, lufttækker og ventilerer knævægsvinduer. Jeg er sikker på, at der er flere spørgsmål, så læg venligst spørgsmål eller kommentarer nedenfor.

Tørstig efter flere detaljer?

Vi arbejder på en e-bog med meget mere information, herunder:

– Hvordan du diagnosticerer dit hjem

– DIY-vejledninger

– Komplette beskrivelser af denne metode og den anden metode til at isolere og ventilere knævægge, kaldet en ‘redefine’.’

– Priser for både gør-det-selv-materialer og entreprenørmuligheder

Tilmeld dig her for at få at vide, hvornår den lanceres, vores måldato er den 1. marts!

Godt indlæg, Nate. Den sidste Cape Cod, jeg gjorde, skar vi gennem knævæggene og hang stiv skum på bundene af spærene. Derefter klatrede vi op på det øverste loft og tætpakkede hvert hulrum fra oven. Da det var gjort, blæste vi 15″ cellulose ind på resten af loftet. Sikke et arbejde, men boligejerne bemærkede øjeblikkelige resultater.
Hvad er dine tanker om at holde al isolering i spærenes plan og helt undlade knævæggene, hvilket effektivt forvandler opbevaringsområderne til konditioneret rum?

Posted @ Friday, August 24, 2012 3:43 PM by Jeff Kochis [email protected]

Jeff, Din metode bør fungere fint. Skumbrætgiggen er en ondartet hård men effektiv rute at tage. Kudos for at gøre det! Min bekymring er altid ventilation. Joe Lstiburek kan ikke lide tætte pakningstage, men Ohio HWAP har gjort det i 30 år.
Så vidt angår at gøre knævæggene konditioneret rum, så længe du får ventilation og tilstrækkelig R-værdi på mindst R-49, siger jeg gå for det. Vi gjorde det i et hus, men kunden var ikke så tilfreds, som jeg gerne ville have (selvfølgelig var hun lidt hårdere end de fleste kunder.)

Posted @ Friday, August 24, 2012 5:28 PM by Nathaniel Adams [email protected]

Jeg nød artiklen, men jeg ville være uenig (og du sagde, at mange ville) med magt ventilering af rummet. Fysikken ville næsten altid føre til, at luft trækkes fra konditioneret rum (højt tryk -> lavt tryk)+ elektricitet til at drive ventilatoren. I Georgia er det ikke længere tilladt at anvende el-ventilatorer, medmindre de drives af solenergi, og det er blot for at gavne producenterne og ikke fordi det giver mening. God artikel, jeg nød det.

Posted @ Onsdag, August 29, 2012 8:17 AM by Danny Orlando [email protected]

Tak for kommentaren, Danny! Jeg er med dig om power fans, det er min eneste undtagelse. 2 gavlventiler på hver side af et knævægs loftsrum uden anden ventilation flyder bare ikke særlig godt. Alle tanker om en anden løsning er værdsat!

Posted @ Wednesday, August 29, 2012 9:06 AM by Nathaniel Adams [email protected]

Nate – stor artikel. For så vidt angår den drevne udluftningsidé, hvis du har en drevet gavludluftning og det nødvendige indløbsudluftningsområde, så burde du kunne “balancere” loftsrummet og ikke skabe et undertryk på det konditionerede rum – ikke?
Det andet spørgsmål, jeg har, er, hvor præcis du sætter Solarguard – mellem gipsvæggen og isoleringen, eller på ydersiden af isoleringen (vender ind i knirkerummet på loftet)?

Posted @ Saturday, December 29, 2012 7:34 PM by Bob Y. [email protected]

Bob, du har ret, jeg installerer kun en ventilator, hvis der er en modsatliggende gavlventilator til at trække indsugningsluft fra. Pointen er at give luftbevægelse, når soffit vents og udluftning af den skrå sektion ikke er en mulighed. Uden lidt hjælp vil 2 gavlventiler på hver side af en knævæg på loftet ikke flytte meget luft.
Hvis vi gør et godt stykke arbejde med lufttætning (vi vil naturligvis aldrig være perfekte), bør vi ikke trække meget luft fra huset, kun fra den modsatte gavlventilation. Måske har dette brug for et andet indlæg til at forklare yderligere!
Solafskærmningen går over isoleringen på loftsiden. Dette gør det muligt for mindst halvdelen af den reflekterende isolering at gøre sit arbejde, da det kræver en 1″ eller større luftspalte på hver side for at være en strålingsbarriere og give en vis R-værdi. (Ja, jeg ved, at radiantbarriere R-værdi er kontroversiel.)
Jeg har lige lært en ny metode, som vi prøver ved at lægge R-30 glasfiber horisontalt på knævæggene og dække det med housewrap. Et indlæg vil komme i tide om det.
Tak for læsning!

Posted @ Saturday, December 29, 2012 8:56 PM by Nate Adams [email protected]

Dette er fantastisk information! Jeg er midt i at isolere knævæggen i min Cape, og jeg den måde, det blev konstrueret på, er der et stort hul i gulvet lige under en del af knævæggen, der måler 15″ x 24″. Det er lige over badeværelset og vaskeriet på første sal.
De forlængede også undergulvet ind i loftsrummet et par fødder (for let at gå måske.)
I dette tilfælde skal spærringen være direkte under knævæggen?
Spørgsmålet er, at hvis jeg bringer dette hul ind i det konditionerede rum, går jeg ud fra, at jeg ikke behøver at tætne det. Men, hvis jeg lader det være uden for det konditionerede rum, så skal jeg tætne det.
Hvad skal jeg gøre?

Posted @ Tuesday, February 12, 2013 7:46 AM by Alex Jones [email protected]

Alex, du kan selv bestemme, om du vil placere dette hul på 15″ x 24″ inden for eller uden for den termiske grænse. Jeg ville hælder til indenfor, så du kan køre en kanalgennemføring gennem det, da anden etage aldrig synes at have nok airconditioneret luft.
Hvis du placerer det inden for den termiske grænse, skal du forsegle det og isolere det til husets inderside.
Så vidt angår opbevaringsgulvet, kan du lufttætte under det, men sørg for at lægge noget isolering under gulvet først – det skal være isoleret. Hvis der er revner i opbevaringsgulvet, skal de også forsegles med skum eller fugemasse.
Og du kan trække et par planker af gulvet op og tætne direkte under knævæggen, hvilket nok er den bedste samlede løsning. Jeg håber, at det hjælper! Held og lykke med dit projekt!

Posted @ Tuesday, February 12, 2013 9:23 AM by Nate Adams [email protected]

Nate, tak for svaret.
Her er en anden rynke. Denne knævæg løber i hele længden af husets nordside.
Jeg forseglede bjælkerne for 2/3 af det, men da jeg kom til den sidste tredjedel, hvor gæsteværelset er, begynder bjælkerne at løbe parallelt med væggen.
IR pistol temperaturer af gulvet i dette soveværelse er kolde, så der er noget utæthed omkring der.
Har du stødt på dette før? Hvordan skal man håndtere dette?

Posted @ Friday, February 22, 2013 7:22 PM by Alex Jones [email protected]

Hej Alex! Hvis IR-kameraet viser et koldt punkt, har du en luftlækage. Det kan blot være en revne i toppen og bunden af gulvbjælken, hvor den berører gulvet på anden sal og loftet på første sal. Hvis der går el- eller VVS-ledninger gennem gulvbjælken, skal du sørge for at tætne disse områder.
Det er her, at blæserdøre er nyttige. Den eneste gode måde at finde lækagen på er at sætte blæserdøren op, tænde for den, og derefter finde lækagen og tætne den. Der er ingen genvej til mærkelige konstruktioner, det eneste du kan gøre er at gå amok med skum og fugemasse.
Som min ven Allison Bailes siger, er der 3 regler for lufttætning: 1. Seal de store huller. 2. Forsegl de mellemstore huller. 3. Forsegl de små huller. Følg disse trin sammen med hjælp fra en blæserdør eller et IR-kamera. Eller du skal måske hyre en entreprenør til at gøre det færdigt. Held og lykke!

Posted @ Saturday, February 23, 2013 9:24 PM by Nate Adams [email protected]

Hej Nate,
Først af alt, tak for den informative artikel.
Jeg tænkte på, om du måske har nogle råd til netop mit hus – specielt til hvordan man skal håndtere små hulrum i det skrå loft.
Jeg bor i et ældre hus i Chicago-området. Spærene er kun 2×4’s, og i øjeblikket er der glasfiberbatts i disse hulrum uden ventilationsbaffler, så der er stort set ingen ventilation, der forbinder de øverste og nederste loftsrum. Der er ingen ventilationsåbninger på det nederste loftsrum og kun 3 små firkantede tagventiler på det øverste loftsrum.
Jeg vil gerne gøre det bedre end den R-13 eller R-15, som jeg får fra glasfiberbatts i det skrå loft. Jeg tænkte, at jeg måske kunne gøre det lidt bedre med en indsprøjtet skumisolering, men jeg er ikke sikker på, om den lille forbedring af R-værdien ville være prisen værd. Jeg tænkte også på at tilføje hårdt skum på undersiden af spærene (og dermed sænke loftshøjden med en tomme eller to) for at forbedre R-værdien, men det ville medføre nogle andre problemer med de indvendige rum, som jeg helst vil undgå.
Og med hensyn til ventilation kunne jeg tilføje baffler til disse hulrum og ekstra ventilationsåbninger til begge rum for at forbedre ventilationen, men det ville reducere den (allerede lave) R-værdi langs de skrå lofter. Så i stedet tænkte jeg på at anvende sprayskumisolering på undersiden af taget i det nederste loftsrum og forsegle dette rum helt. Og for det øverste loftsrum kunne jeg måske tilføje gavlventiler og en højderygsventil.
Og for at tilføje et ekstra forbehold tænker jeg på at tilføje solpaneler på den sydlige side af mit tag, hvilket ville blokere solvarmen fra at ramme ca. 50 % af taget, der dækker det øverste loftsrum. Så i så fald ville ekstra ventilation til det øverste loft måske ikke være helt så gavnlig som ellers(?).
Nogle forslag?
Tak,
Jeff

Posted @ Wednesday, March 13, 2013 2:33 PM by Jeff [email protected]

Jeg har ledt efter måder at isolere mit loftsrum bedre på. Jeg vidste ikke om knævægsisolering. Tak. Jeg vil være sikker på at starte isoleringen faktisk til sommer. Holde den kølige luft inde, og så være klar til vinter. Tak.

Posted @ Thursday, April 18, 2013 8:43 PM by Alvin Payne [email protected]

Jeg har et spørgsmål. Jeg bor oppe i det nordlige mn. Mit hus blev bygget i 50’erne og har knævægge. Da jeg flyttede ind var jeg i stand til at kvalificere mig til et amtsagentur til at komme ind og isolere mit loftsrum. De isolerede knævæggene og gulvbjælkerne med cellulose og husfolie for at holde cellulosen inde.
Så der er masser af isolering derinde nu, og det holder sig meget varmere om vinteren. Men jeg får isdæmninger om vinteren, fordi de forseglede det undertag, der går ind i knævæggene. Så det, de gjorde, var at forsegle undertaget og blæse halvanden god fod cellulose ud på gulvene i sidevæggene. Derefter tilføjede de en tagudluftning på hver sektion af knævæggen.
Nå endelig for mit spørgsmål (s), de forlod nogle glasfiberisolering, der ser ud som om det har aluminium på det på tag siden (ligesom under hvor shingles er). Skal jeg tage det ned?
Også, Skal jeg tage al isolering ud, åbne soffit, tilføje soffit ventiler, og sætte isolering tilbage i?
Det begynder at blive varmt ude, og jeg vil gerne have en køligere overetage i år. Enhver hjælp ville være meget værdsat.
Tak, Josh

Posted @ Sunday, May 12, 2013 11:01 AM by Josh [email protected]

Josh,
De skrånende sektioner af lofterne holder ikke nok isolering til væsentligt at reducere isdæmning. Har du lagt mærke til om den midterste 1/3 af dit tag er den første der smelter af? Hvis det er tilfældet, er skumplader på den skrå sektion af loftet inde i huset den bedste måde at tilføje R-værdi på, og derefter drywall over det igen.
Det er også muligt, at der ikke er tilstrækkelig lufttætning under knævæggene, og at der kommer meget varme ind på loftet fra under gulvene. Er det godt tætnet?
Som sagt vil Capes altid have nogle isdæmningsproblemer, de er mere udsatte end andre hustyper med fulde loftsrum.
Supplerende ventilation vil sandsynligvis hjælpe, 2 gavlventiler pr. loftsrum vil være en god start. Isoleringen på tagdækket bør have begrænset effekt, hvis der er taget godt hånd om resten af loftet. Om sommeren vil det reducere varmegenvindingen en smule i knævæggene, men tjek dog at det ikke forårsager kondensvand mod taget, i så fald bør det fjernes.
Jeg håber, at det hjælper lidt!

Posted @ Monday, May 13, 2013 12:51 PM by Nate Adams [email protected]

Nate, tak for at svare så hurtigt. Jeg havde tænkt på gavlventiler, men problemet med det er, at mit hus er gøre af kalksten venier. Det ser ud til at være ægte sten, så jeg har virkelig ikke lyst til at skære i det og muligvis svække det. Jeg vil klatre op i knævæggene på loftet og tjekke, om jeg kan åbne loftet i morgen for at få et bedre overblik over, hvad der foregår deroppe. Det ville være rart, hvis jeg kunne uploade nogle billeder, så I kan få et indtryk af, hvad jeg ser på.
Det skal dog snart gøres her, inden det varme vejr kommer ind. Jeg tror, at bare det at åbne soffitterne vil hjælpe en hel del. Jeg vil lade jer vide, hvordan det går.
Tak igen,
Josh

Posted @ Tuesday, May 14, 2013 1:49 PM by Josh [email protected]

Huset er et sted, hvor du bør føle sig ikke kun behageligt, men sundt så godt.

Posted @ Friday, June 07, 2013 4:28 AM by Vedinimas [email protected]

Nate,
Jeg har nogle knævægge, som jeg gerne vil have oksekød på. De er 2×4-konstruktion, kraftfaced R-11 batts i væggen med papiret mod gipsvæggen og en plastikdampspærre i knævæggen på loftet. Hvis jeg placerer lodrette løb af R-30 ubeklædt mod den nuværende plastbarriere, vil jeg bruge en perforeret barriere til at holde dem på plads. Lyder det som om det vil fungere?

Posted @ Thursday, June 27, 2013 1:31 PM by mike [email protected]

Hej Nate,
Jeg sætter virkelig pris på din opdeling af info. her! Det hjælper enormt meget. Jeg har knævægge loftet og er ved at være klar til at få lagt et nyt tag på, med forhåbentlig et mere effektivt ventilationssystem. I øjeblikket har vi lidt til ingen soffitter. Ville det fungere med kombinationen af “The Edge” edge vent
http://www.airvent.com/professional/products/intake-theedge.shtml
installeret til at gøre det job soffit ville gøre & og derefter have en ridge vent installeret på taget? Jeg er lidt i tvivl om, hvordan kantudluftningen holder. Nogen erfaringer?
Tak,
Alesia

Posted @ Friday, July 12, 2013 9:08 AM by Alesia [email protected]

Mike – ja, det vil fungere, det vil tage en masse hæfteklammer til at holde det op. Prøv at stable battsene vandret, i stedet for lodret, vi har fundet ud af, at det virker ret godt.
Alesia – jeg har ikke brugt den type soffit vent endnu, men ja, det skulle fungere ganske godt. Min eneste bekymring er, at de uundgåelige isdæmninger, du vil få, selv når de er godt isoleret og lufttæt, kan lække vand ind en smule. Prøv at få dem under tagrenden et par inches, så tagrenderne fulde af is ikke spilder direkte ind i dem.

Posted @ Friday, July 12, 2013 9:27 PM by Nate Adams [email protected]

Nate gode ideer…Jeg har en 1950 cape cod komplet med varme soveværelser og isdæmninger om vinteren. næsten intet i knævæggene nu. 2×4 spær..nogen gode ideer til hvordan man kan få mere isolering deroppe? 1800 sf og normalt 350 om måneden til opvarmning om vinteren (nordlige Minnesota). Varmt vand varme registre i knævæggen ikke forseglet overhovedet. kunne disse være en del af det? Helt sikkert vil forsegle luftlækager og gå med den lodrette 30 med hus wrap … aluminium sandsynligvis

Posted @ Friday, July 12, 2013 9:42 PM by Nick [email protected]

Nick – 2×4 er virkelig hårdt. Det vil kun holde R-15 blæst glasfiber, toppe. Nogle skummer kan få dig en anelse højere. Den bedste løsning er at sætte skumplader på den skrå del af loftet og drywall over det. Det er en smerte i røven, men det er den eneste anstændige løsning.
Sørg for, at varmtvandsledningerne er meget godt isoleret. Billige rør wrap fra Lowe’s / Home Depot med sømmen taped og derefter begravet i blæst isolering bør fungere fint. Held og lykke!

Posted @ Friday, July 12, 2013 9:52 PM by Nate Adams [email protected]

Hej Nate,
Jeg har været ved at installere soffit vents i min 1,5 historie cape. Temperaturforskellen fra gulv til gulv er stærkt forbedret! Soveværelserne ovenpå har stadig hot spots og strålingsvarme, der kommer gennem knævæggene og hvælvinger. Der er overfor R-13 på knævæggene og fordoblet op på hvælvingerne. Kan jeg stadig bruge Solar guard for at stoppe mere varme fra at stråle ind i soveværelserne?

Posted @ Monday, July 15, 2013 6:54 PM by Roberto [email protected]

Roberto – hvis glasfiberen har den fluffy side, der viser sig inde på loftet, skal du dække den med noget. Et produkt som Solar Guard eller endda Tyvek vil fungere godt. Har du forseglet under knævæggene? Der kommer også varm luft ind under gulvet om sommeren. Held og lykke!

Posted @ Monday, July 15, 2013 7:03 PM by Nate Adams [email protected]

Tak for et så hurtigt svar! Mens du svarede, læste jeg om det store historiske hus i Akron. Godt arbejde! Jeg bliver nødt til at skære krydsfinerpladen på gulvet mod knævæggen for at kontrollere. Jeg ved, at der er tæt pakning under pladekanten nær tagskægget, men det er måske ikke hele vejen under og lufttæt med brandspærre. 48 soffit 4 x 16 ventilationsåbninger klar, mere lufttætning til at gå! Kan jeg også køre Tyvek eller solarguard op i hvælvingerne med baffler som du beskriver i en anden artikel? Tak!

Posted @ Monday, July 15, 2013 7:13 PM by Roberto [email protected]

Nate, Jeg svarede tidligere på dette websted for et stykke tid siden. Jeg åbnede mine soffitter i mine knævægge tidligt i foråret. Det har gjort en enorm forskel med temperaturen på anden sal i mit hjem. selv i går med temps i 90’erne var det behageligt, ikke perfekt, men bedre end det var sidste år(hvilket er en stor forskel). Tak for hjælpen!
Josh

Posted @ Thursday, July 18, 2013 7:29 AM by Josh [email protected]

Disse oplysninger har været uvurderlige for mig. Tak til alle, der har bidraget.
Vi er midt i at tilføje en cape cod stil anden historie til vores hus, og jeg er lidt forvirret om de materialer, der anbefales her til forsegling af rummet mellem gulvbjælkerne fra loftsrummet. Det lyder, at en mulighed er 1) skumplader forseglet med sprayskum. Har dette brug for en brandblok? Hvis tætningen ikke er perfekt fanger du kondensvand mellem gulvene? Den anden mulighed er 2) vinyl-backed batts forseglet med sprayskum. Er vinylen så åndbar? Er der andre muligheder for dette?
Også, alt er åbent og tilgængeligt nu. Jeg har lyst til bare at gå amok med sprayskum ved knævæggene, og jeg vil gerne have noget indsigt i, hvilke områder af knævæggen der skal forsegles kontinuerligt. Håber det giver mening.
Tak på forhånd for al hjælp du kan give!

Posted @ Thursday, July 18, 2013 11:48 AM by Nick T [email protected]

Josh – tusind tak for at lade mig vide det! Det er altid godt at vide, at man gør en forskel!
Nick – Enten skumpap eller vinylbelagt glasfiber vil fungere. Skumpap er meget vanskeligere at skære til, glasfiber er ret tilgivende, så det er derfor, vi bruger det. Du ønsker helt sikkert at forsegle kanterne med skum, selv om det er hovedpointen med lufttætningen. Med en god lufttætning vil kondensvand ikke være så stort et problem.
Overfladen under knævæggene i gulvbjælkerne er det kritiske kryds, sørg for at tjekke diagrammerne. Der er også ofte utæthed under bundpladen eller bunden af væggen, sørg for at tætne dette sted også.
Godt held og lykke!
Godt held!

Posted @ Thursday, July 18, 2013 12:42 PM by Nate Adams [email protected]

Jeg kan se, jeg vil søge efter vinyl bakket isolering…kan jeg finde det på de store kasse home centre?
Hvis jeg kan stille nogle opfølgende spørgsmål … vi vil have ridge venting,nogle soffit venting (se nedenfor), baffles og batts mellem 2×10 spær. Skal jeg overveje en anden behandling (dvs. stråle- eller luftspærre) for spærene/taget?
Vi kan kun have soffit ventilation på halvdelen af forsiden af huset, fordi vi har en veranda, der kommer ud af på den på den anden halvdel. Verandaen har en stor gavlventilation, men jeg tvivler på, at den vil fungere lige så godt som en soffit-ventilation. Ud fra diagrammerne ser det ud til, at jeg bør overveje at lave en gavlventilation på sidegavlene for at skabe tværventilation gennem området bag knævæggen. Hvis jeg gør det, vil alle disse forskellige ventilationsmetoder så fungere sammen eller på kryds og tværs? Er der andre ideer til at ventilere området bag knævæggen, hvor verandaen udelukker brugen af en højderygsudluftning?
Tak igen!

Posted @ Thursday, July 18, 2013 4:11 PM by NickT [email protected]

Nick – Det er bedst at holde sig til den ene eller den anden måde for ventilation, efter hvad jeg har forstået. Slå op på Joe Lstiburek og loftsventilation, han har sikkert skrevet noget om det.
Vinylbelagt glasfiber er svært at finde på store kasser, du vil måske købe noget reflekterende isolering eller housewrap. Fyld glasfiber under gulvet for at give dig en bagbeklædning, læg et stykke lufttæt materiale mod det, og forsegl kanterne med skum.
Radiantbarrierer på taget vil ikke gøre dig en masse godt, hvis du gør dit arbejde godt i knævæggen på loftet. Det kan give mening i et varmt klima, men ikke i Cleveland hvor jeg er. Uanset hvad du gør, skal du ikke lægge isolering direkte mod taget, du kan forårsage et kondensationspunkt og rådne tagdækket. Held og lykke!

Posted @ Thursday, July 18, 2013 10:07 PM by Nate Adams [email protected]

En lokal entreprenør har givet mig to muligheder for min situation. 1.75 tommer skum under et nyt tag (som vi sandsynligvis har brug for snart anywaym sin 20 år gamle) isolere hele tagdækket og endevægge-eller skum inde og gøre alle sheetrock, forsegle bag knævægge og gøre den slags ting, du foreslår. Hvilken en er den bedste bang for the buck? Ingen priser endnu, siger de er sammenlignelige prismæssigt, jeg gætter på 5-6k. Han siger, at begge dele ville være godt og halvere min varmeregning. Idéer? Hvor stor en forskel ville det gøre JUST at lave knævæggen tætning/isolering bagved? Prøver at retfærdiggøre de 6 regninger..et nyt tag eller en “super flot færdig overetage” er mine valg indtil videre..PS jeg søgte efter RESNET pros, HERS raters..ingen sådanne folk inden for 200 miles af mig i min stat..INGEN laver energirevisioner…ikke mit elselskab, ingen! Tænker jeg skal gå tilbage for nogle skoleuddannelse og udfylde denne niche, hvis jeg lærer noget!

Posted @ Friday, July 19, 2013 8:38 PM by Nick [email protected]

Get te HVAC Guide

Det er gratis! Gør det mindre stressende at købe en ny ovn, aircondition eller varmepumpe.